Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:20

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Næsten uanset hvor hård og lav man laver undervognen på en Fiat Uno Turbo, så krænger den stadig voldsomt i svingene. jeg har altid overvejet om man burde montere hårdere/stærkere krængningsstabilisatorer, men har bare aldrig fået gjort mere ved det.

Så faldt jeg over dem her: http://www.sellholm.se/article_group.asp?id=29&g=6

Og kunne godt tænke mig at høre om folk har nogen erfaring omkring dimensionering og brug af sådan noget?

(Det åbenlyse ville selvfølgelig at spørge Sellholm eller andre der forhandler sådan noget, men jeg vil hellere høre hvad andre har at sige først.)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Har ikke lige nogen erfaring med sådan en uno der, men på de gamle BMW e30'ere som jeg ynder at rode med, giver det en markant forbedring at opgradere dem.
Ulempen kan være at hvis de er meget stivere end org. kan den blive ustabil ved højere hastigheder.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
tagsænkning :wink:

ellers en omgang rigtige gevindstøddæmpere, med fjedre med det korrekte pund tryk og en seriøs indstilling af den. så burde du kunne køre uden stabb.

det du linker til kaldes GR.A stabb når det er til en cosworth.

en af de ting jeg gerne vil have på min banebil.

Medlem

John Sahl skrev:
Næsten uanset hvor hård og lav man laver undervognen på en Fiat Uno Turbo, så krænger den stadig voldsomt i svingene. jeg har altid overvejet om man burde montere hårdere/stærkere krængningsstabilisatorer, men har bare aldrig fået gjort mere ved det.

Så faldt jeg over dem her: http://www.sellholm.se/article_group.asp?id=29&g=6

Og kunne godt tænke mig at høre om folk har nogen erfaring omkring dimensionering og brug af sådan noget?

(Det åbenlyse ville selvfølgelig at spørge Sellholm eller andre der forhandler sådan noget, men jeg vil hellere høre hvad andre har at sige først.)
det sikkert ikke noget man kan købe så skal du selv ud og bygge noget tror du ikke..... jeg håber min er kommet bare lidt af med det nu den har fået powerflex bøsninger.... jeg syntes min har det problem at den næsten hopper over i den anden vej bane ved et bump i vejen ved høj fart

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
TTA skrev:
det sikkert ikke noget man kan købe så skal du selv ud og bygge noget tror du ikke..... jeg håber min er kommet bare lidt af med det nu den har fået powerflex bøsninger.... jeg syntes min har det problem at den næsten hopper over i den anden vej bane ved et bump i vejen ved høj fart

Det er vist mere et spørgsmål om at din bil skal spores?

Men ja det er da helt sikkert noget man selv skal bygge/samle med stumper fra et firma som Sellholm f.eks.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time