Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 02:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 maj 2010, 16:36 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Indlæg: 84
Geografisk sted: Fyns land
Har et problem. Når jeg 4 hjuls udmåler/just min bil, så vinklerne er inden for tolerence (så vidt muligt midt i tolerence) og så køre i den bagefter, står rattet en del skævt, og bilen krabber afsted. Om jeg triller eller køre hurtigt har ikke noget at sige. Alle bøs er efterset og fundet i orden, ligeså fjedre osv. Løbslinjen siger 0 på sporeapp. Kan justere toe for, og toe + camber bag. Har taget nogle kryds mål i bunden, og det ser umiddelbart også fint ud ( ca 5 mm i forskel )

Hvad overser jeg der gør bilen opføre sig sådan. Det må vel næsten være bagvognen den er gal med ???

På forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 19:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 maj 2004, 22:19
Indlæg: 571
Geografisk sted: Ikast, verdens navle
hvis det er bagvognen det er galt med, så burde det vise sig ved 4 hjuls udmålingen?

_________________
pffftttt......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 19:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Kan du ikke smide en udskrift ind af resultatet?
At rat står skævt efter udmåling er en fejl 40!
Det skal stå lige når man slipper rattet.
Hvis rat står skævt, når man forsøger at køre lige ud,
Så er det typisk en skævhed i ophænget.
På en gade bil forsøger jeg at ramme ens tal +- et minut.
Og helst inde for tolerencerne, men hvis det ikke kan lade sig gøre.
Så er jeg lidt ligeglad med tolerencerne, men kunden får at vide at bilen er skæv, med et måske forøget dækslid tilfølge.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 maj 2010, 21:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Altid juster bagvogn først også

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2010, 16:38 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Indlæg: 84
Geografisk sted: Fyns land
Tak for input. Har undersøgt lidt nærmere i dag, og det lader til en af lærlingene har haft det ene målehovde en tur i gulvet :grr: Så håber fejlen ligger der.. Må prøve en gang mere i næste uge når app er i orden.
Og ja, spore bagenden først :wink:


Ps hvordan er det nu med løbslinjen, fortæller den egentlig noget om skævhed ??? mener ved nærmere eftertanke ikke at den gør det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 maj 2010, 16:42 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 jan 2006, 21:21
Indlæg: 84
Geografisk sted: Fyns land
Morten VJ skrev:
At rat står skævt efter udmåling er en fejl 40!


Er 100% sikker på at det var låst fast i ligeud stilling og at vinklerne er just ens h og v side, men som nævnt kan det værer et defekt målehovde


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team