Runesm skrev:
En vens supra ryster helt ekstremt efter den har fået en ny kardan.
Han var så uheldig for noget tid siden at sprænge std differentiale, hvilket i samme ombæring tog hardyskiven med sig. Han valgte at få nogen ordentlige stumper på, som endte i et TRD differentiale med noget spær af en art, og så en kulfiber-kardan, med en hardyskive som egentlig bare er en fræset aluminiums-ting.
Kører du 60 er der intet, kører du 80 føles hele bilen som om den er ved at rasle fra hinanden, det er en relativt højfrekvent vibration som føles til at stamme fra under sædet/fra bagagerummet, og den er der både ved træk, motorbrems og når man triller.
Hvem kan vi henvende os til med sådan et problem?
Fyns kardan er lige den mulighed der popper op umiddelbart. Kender ikke til dem fra andet end rygte.
Hardyskiven der nu er blevet stiv lyder skrupforkert.
Byg tilbage til std.
Det er lidt tankevækkende at de "ordentlige stumper" samtidigt forårsager så alvorlige problemer. Jeg vil være tilbøjelig til at stille spørgsmålstegn ved de fine stumper.
Prøv at smide en std kardan på, med en ny hardyskive. Lad os så høre om problemet ikke er væk
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!