Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jun 2025, 10:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 mar 2010, 10:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej alle!
Går og roder med damens punto (Årgang 96, Bendix kaliber), den ene kaliber hænger, så begge blev renoveret og smidt på igen - der er forholdsvis nye skiver og klodser på dyret.
Balladen er dog, at bremsen stadig hænger, efter endt bremsning slipper den ikke ordentligt igen. Fælgen bliver varm, så den må hænge en del, det skal naturligvis laves.
Mit næste bud er bremseslangen, men kan det forklare problemet?
Det er sgu drøn irriterende...
Tak for svar!
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2010, 13:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Saab-Daniel skrev:
Hej alle!
Går og roder med damens punto (Årgang 96, Bendix kaliber), den ene kaliber hænger, så begge blev renoveret og smidt på igen - der er forholdsvis nye skiver og klodser på dyret.
Balladen er dog, at bremsen stadig hænger, efter endt bremsning slipper den ikke ordentligt igen. Fælgen bliver varm, så den må hænge en del, det skal naturligvis laves.
Mit næste bud er bremseslangen, men kan det forklare problemet?
Det er sgu drøn irriterende...
Tak for svar!
/Daniel.


Jeg har oplevet det på både FIAT og Ford.
Så den holder trykket på den enkelte kaliber, da slangen er "klappet sammen". Det kan være noget ubehageligt at køre med.
2 nye bremsslanger og så spiller det igen. :-)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2010, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Som sagt, så gjort, det spiller ;)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 mar 2010, 16:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Saab-Daniel skrev:
Som sagt, så gjort, det spiller ;)
Daniel.


Nice :-)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 09:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 mar 2005, 07:04
Indlæg: 142
Geografisk sted: Area mid - Køge
Godt nok weird - det er en trykslange der klapper sammen - vakuum effekt. Arbejder til dagligt med hydraulik, og der er det modsatte der sker.

JohnE

_________________
Passat + Lupo 3L


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 11:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Nu er der jo ikke stål i en alm bremseslange som der er i alle de hydr slanger jeg har haft fat i

Men jeg må nok tilstå at jeg heller aldrig ville have mistænke en bremseslange for at bremsen hænger

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 14:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
cphjea skrev:
Godt nok weird - det er en trykslange der klapper sammen - vakuum effekt. Arbejder til dagligt med hydraulik, og der er det modsatte der sker.

JohnE


Jeg har nu set hydraulik slanger der var klappet sammen, uden du kunne se det på slange... Så det sker skam...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 14:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Tja, den var nu go nok!
Min bror har så oplevet det på 2 punto'er nu...!
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 16:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Det opstår også tit hvis folk har haft en tang på bremseslangen, mens kaliberen har været af..

Derfor gør man det ikke, man lukker af ved at trykke bremsen lidt ned :-)

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 mar 2010, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg har oplevet det på en gammel Opel GT.
Har hørt en historie om at gummiet inden i slangen kan være gået i opløsning, og en "flig" vipper ned i kanalen på en sådan måde at den lukke til når væske lige skal løbe den smule tilbage som den normalt gør, og det på den måde får bremsen til at hænge.

Jeg ved ikke om det er den rigtige forklaring, men oplevelsen var 100% den samme.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team