Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

Hej!

Jeg har en Opel Corsa Sport 1.4 SI med 82hk.

Mit problem er at corsa'en kommer med en underlig lyd fra motoren, når jeg giver den gas.

Jeg har haft den på værksted en del gange men de kan simpelt hen ikke finde ud af hvad der kan være galt kun at det er en form for tændningsbanken.

Jeg har prøvet at skifte benzin til v-power og nitro 3000, uden det hjalp.
Jeg har også prøvet at komme tilsætning i tanken, men det virked heller ikke :´-(

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

Geografisk sted: Fyn Odense
det vil sige, det du kom i tanken svare til at tanke oktan 98:-|
hvis det er tændningsbanken vil det måske hjælpe dig
men hvis den har været på værksted kunne de vel fortælle dig om tændningen var for
høj

Junior Medlem

Normalt tanker jeg altid blyfri 95, men jeg har så prøvet v-power og nitro 3000 et par gange. Jeg ved ikke om det svare til oktan 98, men det skulle den jo ikke ta' skade af.

Jeg har haft den på værksted 3-4 gange, men de kan ikke finde ud af hvad der er galt. Da bilen ifølge deres computer - ikke viser tegn på nogen fejl.

V-power og Nitro 3000 er kun oktan 95 med tilsætningsstoffer... Personligt har jeg kun dårlig erfaren med V-power, min bil går dårligt med det. Men prøv og tank en rigtig 98 oktan og se om det evt hjælper hvis det hjælper står den måske forkert i tænding.

/Kristian T

Junior Medlem

Jeg forstår bare ikke hvordan sådan noget lige pludselig kan opstå?

Værkstedsfolkene kan heller ikke udelukke, at det er computeren/styreboksen det er galt med.
På bilen er der et oktanstik (som jeg også har fået skiftet) som man kan vende alt efter hvilken benzin man køre med. Og på stikket står der 95 på den ene side og 91 på den anden hvis jeg vender det om til 91 forsvinder tændningsbanken næsten, men så er det lige som om at den begynder at "nykke" og være lidt urolig når jeg køre.

Medlem

hej christian.

prøv de der super4´ mener jeg de hedder (bosch)
hvis ikke det hjælper så just´ tænding 2 grader tilbage

mvh. carsten

Junior Medlem

Hej Carsten !

Kan tændrør godt have med det at gøre?

Det er ikke så længe siden at jeg havde corsa'en til stort serviceeftersyn og der satte de nye tændrør i. (men nok ikke super 4).

Men hvordan sætter man tændingen tilbage, jeg er ikke ligefrem den største mekaniker:-P

Medlem

Hej Christian.

Jeg har selv haft tændings-banke probs på min Corolla 85´ spurgte min kami´ som er udlært på toyota om han havde nogen løsning?? men han sagde at det er noget pis at slippe af med, men prøv nogle aditiver...Hjalp ikke. Så prøvede jeg de der super4 tændrør og det var noget der virkede, bl.a også på de gamles Carina ll 86´ som længe havde kørt med tændings-banken.
Og den stod samtidigt et par grader for højt, så det stillede jeg i samme om gang (med en tændings-pistol) men det er nok et lidt mere moderne tændings-system på din Corsa, men på første tur med Carina´en var problemet væk.... Lækkert

Håber det hjælper dig, bare at skifte tændrør, det er da vær at prøve og det er ikke den dyreste løsning..

Mvh. Carsten.

Junior Medlem

Hej Carsten !

Nu har jeg købt nogle nye tændrør (bosch super 4), nu skal jeg bare ha' dem sat i. Så må vi se om det hjælper - det håber jeg virkelig det gør.:-)
Det det med at indstille tændningen aner jeg ikke hvordan man gør:-O

Junior Medlem

Nu har jeg sat de nye bosch super 4 tændrør i og det har IKKE nogen effekt :´-( . Tværtimod "hakker" den også lidt når jeg køre:-/ . Så noget LORT:-(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time