ae86 skrev:
Du er rover mekaniker.. Prøv at check MG montego EFI 2.0l o motor.. der blev lavet en rover model heraf lige inden modellen udgik.. Men jeg kan ikke lige erindre dens navn.. Som MG mener jeg kun at pumpen fik 12v når man tørnede motoren herefter var det spændingsdeleren der bestemte hvor mange volt pumpen fik.. Jeg kan dog ikke huske hvor mange volt den regulerede til
Det må jo være en vidre udvikling fra SD1, da de kørte med en permanent formodstand på pumpen, som jeg husker det.
Bilfabrikkerne laver nogle underlige løsninger, og det er ikke altid lige gennemskueligt.
Hvorfor de laver det, uden en funktionsbeskrivelse
Den bedste måde er efter min ydmyge mening, er at måle benzintrykket.
Med lukkede dyser, og med 14 volt
Stiger trykket så har vi et problem med returen, eller regulatoren.
Er trykket ens når skidtet kører - manifold tryk.
Så er det støjbekæmpelse.
Men vi snakker Motec styring, så vi snakker nok lidt mere effekt end original systemet er beregnet til!!
Så spørgsmålet er om originalsystemet er brugbart med en højere effekt?
Målinger er den eneste måde at få svaret på!
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html