Min møgkasse laver l*rt i den igen
Daihatsu Charade 1600cc
multipoint indsprøjt med lambdasonde, map-føler, AIT, tps osv.
tænding er almindelig strømfordeler/rotor der kører på knasten - gnist laves af tændspole.
******
Når den har holdt natten over starter den op på 2/3 cylindre - efter et par sekunder ( 3-4 sekunder ) hopper den op på alle 4.
Jeg har skiftet tændkabler ( til nogle universale nogle man indstillinger i længden ) - samt målt ohm på dem - de er inde for grænsen.
Jeg har skiftet tændrør.
Jeg har skiftet rotor.
Jeg har skiftet strømfordeler-dæksel ( til et andet brugt et for at se om karakteristikken ændrer sig - gjorde den ik ).
Jeg har undersøgt om en af dyserne evt skulle lække:
Dvs jeg har haft slukket for benzinpumpen imens motoren kørte, ladet den gå ud og holdt stille natten over ( dvs der har ikke været tryk på benzin-tilførslen når den har holdt stille ).
Den sluger ikke umiddelbart noget kølervæske ( i tilfælde af at toppakningen skulle lække en smule ned i en af cylindrene ). Der er kølervæske op til toppen af køleren, lige under kølerdækslet.
Jeg har haft sprøjtet med en vandforstøver ned over strømfordeleren for at tjekke om den var utæt nogle steder, imens motoren kørte.
Og nu er jeg nået dertil hvor jeg ikke rigtig har flere idéer...
Har i nogle?
Tonni.