Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 20:51

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 aug 2009, 11:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Min møgkasse laver l*rt i den igen :damn:




Daihatsu Charade 1600cc

multipoint indsprøjt med lambdasonde, map-føler, AIT, tps osv.

tænding er almindelig strømfordeler/rotor der kører på knasten - gnist laves af tændspole.



******




Når den har holdt natten over starter den op på 2/3 cylindre - efter et par sekunder ( 3-4 sekunder ) hopper den op på alle 4.


Jeg har skiftet tændkabler ( til nogle universale nogle man indstillinger i længden ) - samt målt ohm på dem - de er inde for grænsen.

Jeg har skiftet tændrør.

Jeg har skiftet rotor.

Jeg har skiftet strømfordeler-dæksel ( til et andet brugt et for at se om karakteristikken ændrer sig - gjorde den ik ).


Jeg har undersøgt om en af dyserne evt skulle lække:
Dvs jeg har haft slukket for benzinpumpen imens motoren kørte, ladet den gå ud og holdt stille natten over ( dvs der har ikke været tryk på benzin-tilførslen når den har holdt stille ).

Den sluger ikke umiddelbart noget kølervæske ( i tilfælde af at toppakningen skulle lække en smule ned i en af cylindrene ). Der er kølervæske op til toppen af køleren, lige under kølerdækslet.

Jeg har haft sprøjtet med en vandforstøver ned over strømfordeleren for at tjekke om den var utæt nogle steder, imens motoren kørte.



Og nu er jeg nået dertil hvor jeg ikke rigtig har flere idéer...

Har i nogle? :up:


Tonni.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 aug 2009, 14:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 22 aug 2009, 15:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
møffe skrev:
lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen.



Så plan som følger ville være at:

starte den op og få den til at køre de her 2-3 sekunder på 2/3 cylindre.. stoppe motoren inden den hopper over på 4 cylindre.


hive alle rør op og se hvilke der er våde - og så prøve med en gang injektor-rens ?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 22 aug 2009, 16:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
tonnilerche skrev:
møffe skrev:
lokaliser hvilke cylindre der giver problemer, stop motoren, hiv røret op. er den våd så prøv med dysserens. har lige haft noget ligne på sierraen.



Så plan som følger ville være at:

starte den op og få den til at køre de her 2-3 sekunder på 2/3 cylindre.. stoppe motoren inden den hopper over på 4 cylindre.


hive alle rør op og se hvilke der er våde - og så prøve med en gang injektor-rens ?
bare prøv. det kan være du er heldig at finde fejlen. min stoppede med at lave det stunt efter den fik noget rensevæske i tanken, og har sjovt nok kørt problem fri siden. så nu slipper jeg for at hive røret af cyl 2 1 gang om ugen ca. for at tøre den, og starte bilen igen.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 23 aug 2009, 18:16 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
ellers - hvad med en gang rigtig ultralyds-rens?


det kan vel ikke koste mange hundrede kroner?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 23 aug 2009, 18:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
tonnilerche skrev:
ellers - hvad med en gang rigtig ultralyds-rens?


det kan vel ikke koste mange hundrede kroner?
ingen ide. undre mig faktisk at ingen andre er komme med forslag?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2009, 06:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
det kan også være der er en anelse dårligere kompression på den ene cylinder.

Du kan lave en kompressions test, men det kan også oftest også høres ved at tørne motoren uden tændkabler og med dyssestik afmonteret, når du tørner, skal der være en præcis og ens pulserende lyd, heletiden.

Og tak for en rigtig go fejlbeskrivelse :wink:

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 aug 2009, 18:11 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Jeg ville lige lave en kompressionstest


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 26 aug 2009, 11:36 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
så er den lavet - den er lavet på varm motor - 12,0-12,5 på alle 4 cyller..


mon jeg burde have lavet den på kold motor, når det er der problemet er?


Jeg måtte køre for at låne udstyret, derfor på varm motor.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 aug 2009, 18:19 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Så er det jo ikke kompressionen

Har du tryk på pumpen ved start? Kan du lade den køre lidt inden du drejer helt for at sikre/afprøve om der er tryk?

Har du skiftet tændrør

Hvad sagde tændrørene ved opstartstest ved 2-3 cyl. var en af dem våde?

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team