Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 16:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har fået et problem med min alarm, den kan ikke sættes til med mindre min føredør er åben, og jeg kan heller ikke starte bilen uden den dør er åben. Hvad kan være galt, kan det være fugt i alarmen eller hvad? :(

PS
Alarmen er en Defa.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Danny Salling skrev:
Jeg har fået et problem med min alarm, den kan ikke sættes til med mindre min føredør er åben, og jeg kan heller ikke starte bilen uden den dør er åben. Hvad kan være galt, kan det være fugt i alarmen eller hvad? :(

PS
Alarmen er en Defa.
min gammel uno gjor også det der.. det var mondulet der var blevet fugtit

Titel:
Mester Medlem

Så må jeg ud og skille det hele ad for at finde den og så give den en tur med føntøren :?

Titel:
Mester Medlem

Har haft alarmen ude og skilt den ad for at se om der var ir eller rust på printpladen, men den ser fin ud, jeg gav så den noget kontakt rens og føntørrede den, men problemet er der stadig. Har nu fundet ud af at det er ligemeget hvilken dør der står åben for at den kan starte, og at selve alrmen simpelthen slukker når man lukke døren, pæren der skal blinke eller lyse går ud og den klikke i modulet som om man hev stikket ud. Nogen der kan komme med et bud på hvad der er galt? :oops:

Titel:
Senior Medlem

lyder sq lidt mærkeligt. jeg vil prøve at demontere ledningerne til dør kontakterne og så "kortslutte" dem direkte i stikket ved alarmen en af gangen for at kunne udelukke ledningsnettet og følererne.

hvis det ikke virker der og du er sikker på at stel og forsygningen er ok. må det være en defekt i boksen evt et relæ der hænger.

Titel:
Medlem

det her er bare en bud men er din stel dårlig fra batteri til motor til korseri

Titel:
Mester Medlem

Ved faktisk ikke hvor dårlig den er, har hevet alarmen ud og synes ikke lige jeg kan finde den stel forbindelse til alarmen, det er noget rigtig møg at rode med når man ikke aner hvor man skal kigge henne :oops:

Titel:
Medlem

Danny Salling skrev:
Ved faktisk ikke hvor dårlig den er, har hevet alarmen ud og synes ikke lige jeg kan finde den stel forbindelse til alarmen, det er noget rigtig møg at rode med når man ikke aner hvor man skal kigge henne :oops:
jeg ment stel til hele bilen den i motor rummet for min har også gjort såden at den selv låst (selvfølgelig med nøglerne i bilen) fordi stel ledning var dårlig

Titel:
Mester Medlem

Juhu, nu virker et hele igen. Det var en storm p samling af nogle ledninger den tidligere ejer havde haft lavet, nu er det fixet og alt virker som det skal nu :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time