Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: b21et motor
Mester Medlem

Har været igang med at kikke på den volvo jeg er ved at købe som mangler at gå på den ene sidste cylinder. Komprationen er så godt som ens på alle cylindre under en halv bar til forskel på alle 4. motoren er med mekanisk indsprøjtning. har prøvet at flytte rundt på tændrør og tændkabler men fejlen bliver på den samme cylinder har der efter løstnet alle dyse rør og der kommer benzin ved alle rør selv den som den ikke går på. Kunne det tænkes at den ene dyse har sat sig og ikke vil åbne eller kan der ligge noget ovre i den mekaniske del som som ikke vil åbne nok der inde. Næste problem er at bilen skulle gå ud efter noget kørsel det er så ikke lykkes for mig endnu ved prøve kørsel. Men tændspolen får en lunken tempratur efter ca 5 min kørsel. Forsøgte så at mærke på min egen polo da jeg kom hjem og den var kold da jeg kom hjem. Så min tanke er at tændspolen har en defekt og mister en forbindelse når den bliver varm. men har ikke fået den til at gå ud så har ikke kunne tjekke om gnister også forsvinder når motoren ikke vil starte.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Har du haft rotor og dæksel ude og tjekke igennem? Lyder som om der kunne mangle kontakt til en af tårnene i dækslet...
Daniel.,

Titel:
Mester Medlem

Ja fik bilen i dag leveret og den gik så istå da han manglede et par km. var da ude at hjælpe ham igang. Der fandt jeg så en fejl gnisten sprang på tændspolen til det ene tilslutning pga fedt og olie. Næste problem er så at bilen ikke lader for godt eller retter sagt slet. Så håber at det kan hjælpe så bilen kan tage noget lade tryk det føles som tænding helt for svinder når den får lidt tryk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Start med at få styr på tændingen, det er mega vigtigt, har set det lave ballade mange gange... Nye tænddele over det hele, samt justering af tændingen, så er du godt igang! Derefter juster grundtrykket på wastegaten...
Daniel.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Og få den til at lade, så den kan slå en ordentlig gnist.
Har set det flere gange, at den ikke vil op i omdrejninger, hvis den er ved, at være flad for strøm.
Lidt som om den kun går på 2-3cyl.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time