Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 20:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 mar 2009, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2009, 21:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
JerrilD skrev:
Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)


Ikke som standalone :D Men i hvis den for noget mere saft og tryk , så er der en fordel ved det.

Det var dog en slem gammel kasse at skifte til :wink:

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 mar 2009, 22:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
BANDIT skrev:
JerrilD skrev:
Ville det gi noget at smide en større IC på en GTD?

Regner nemlig med at købe sådan en gryde på mandag :)


Ikke som standalone :D Men i hvis den for noget mere saft og tryk , så er der en fordel ved det.

Det var dog en slem gammel kasse at skifte til :wink:


Tja, noget billigere og køre i ;) Vil gerne ha en større Motorcykel på et tidspunkt ;)

Det er noget sjovere at køre på end i bil :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 09:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Så vidt jeg ved er der ikke IC på en GTD.
Men det skulle give lidt hvis den er standard, og rigtig meget hvis den for alt hvad den kan trække af tryk og olie.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 11:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
klyfax skrev:
Så vidt jeg ved er der ikke IC på en GTD.
Men det skulle give lidt hvis den er standard, og rigtig meget hvis den for alt hvad den kan trække af tryk og olie.


Jo nogen af dem er der, og nogen er der vist ikke.

Jeg kan se man kan få en 70 og en 80HK version? Kan det passe?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 12:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 12:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
JDJ skrev:
Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.


Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?

Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 13:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
JerrilD skrev:
JDJ skrev:
Det er kun dem med 80 hk der har ic som std.
Det giver en 1-2 km længere på literen at sætte en fornuftig ic ud i fronten på dem.
Og tror også du skal regne med at det forlænger levetiden på motoren en del hvis den skal skures godt op i diesel og ladetryk.


Ved du om motoren på dem med IC og unden IC er samme motor?

Kan du lige skære det ud i pap for mig? Altså det er bedere at skruge op på dieselpumpen og ladetrykket? Eller hvordan?


Er 99% sikker at det er samme motor, det der giver de ekstra 10 hk er intercooleren og en lidt anderledes pumpe.

Nej det jeg mener er at motoren vil have bedre at køre med ic også selv om den er helt std. Men hvis du har planer om at småtune den lidt så er det et must med en ic hvis den skal holde til det i længden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2009, 14:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Har ikke planer om at tune på den. Men går bevist efter den med IC.

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2009, 18:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Skal kigge på en på onsdag hvor der ingen Intercooler er på.

Er det sværet at eftermontere sådan en intercooler??

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team