Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 apr 2025, 21:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem

Faldt lige over dette foto album på bg
hvad er jeres erfaringer med at lave pakninger selv?
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=41559

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

ad2 skrev:
Faldt lige over dette foto album på bg
hvad er jeres erfaringer med at lave pakninger selv?
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=41559

Står manden ikke og udskifter en MLS pakning med kobber??

Pakningerne er meget sjældent problemet. STD pakninger kan normalt tåle meget mere end resten. Kæden plejer at hoppe af når folk "lige spænder lidt ekstra", eller har en pivskæv overflade der er halvdårligt rengjort.

Erfaringen er at hvis du ikke ved PRÆCIST hvorfor du vil skifte pakningen, så er du bedre tjent med OEM stumper.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: min pakning
Junior Medlem
Brugeravatar

Nice nok, så blev min kobber pakning os kendt her ..

Tja hvis du kigger sådan lidt rundt i forumet vil du se jeg har spurgt en del til det :) ..

Den kan IKKE SPRINGES, en kobber er meget mere stærk og solid end en standard, men de fleste standard pakninger kan holde til 300HK eller mere..

Og nej det var en standard der var på min mazda som jeg troede var spruget, og nu hvor jeg skulle skifte en toppakning, hvorfor så ikke prøve noget spændende :) ..

Senior Medlem

emptry skrev:
Den kan IKKE SPRINGES, en kobber er meget mere stærk og solid end en standard, men de fleste standard pakninger kan holde til 300HK eller mere..

Alt kan springes, men det er nu heller ikke det der hentydes til. Men lad os nu sige at du havde modificeret din motor med ting til formål for bedre ydeevne. Og toppakningen var sprunget, og du ikke undersøgte hvorfor og bare skiftede til en kobberpakning, så var pakningen ikke det svageste led næste gang der er noget der går istykker.

Junior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Står manden ikke og udskifter en MLS pakning med kobber??.

^^ Det var det jeg svarede på :)

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: København
Kobberpakninger er sagen - der er bare ikke penge nok i at sælge dem da det er så nemt at lave selv - en ny kobber pakning kan man hurtigt få for et par hundrede kroner eller lave selv billigere, mens en wrc pakning hurtig kommer til at koste 4000-4500 kr, men så kan man også sige man har wrc pakning :wink: . Kobberpakningen kan i øvrigt bruges igen og igen, da kobber jo bliver som nyt såsnart det lige varmes op. Dog er der lige et par ting og sager man lige skal have styr på, hvis motoren ikke kun er til race (top af og på hele tiden) og det er at man lige skal bruge kobber spray inden man samler - så får man ikke problemer med jern/alu/kobber/vand. En gang pianotråd er også altid godt, men det er så en anden historie :D

rofl

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
rofl skrev:
... Kobberpakningen kan i øvrigt bruges igen og igen...

Ja en 3 - 4 gange, ifølge flere af dem der laver dem...

Og så tager det foriøvrigt en krig at klargøre dem for en "ny" omgang, en std. pakning af god kvalitet sammen med skæreringe virker for de flestes vedkommende stadig til UG...

Billede

Junior Medlem
Brugeravatar

Altså der er tonsvis af arbejde i at lave sådan en pakning selv.. men jeg er nu godt tilfres med min .. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time