Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen,

Jeg er ejer af en mazda 626 fra 92 dog en GE ..

jeg ville høre om der er nogle der ved om jeg skal efterspænde en kobber pakning .. altså jeg har jo spændt den som mazda anbefalder men det er jo med en almindelig pakning ..

nogen der har nogle erfaring ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Moderator

emptry skrev:
Hej alle sammen,

Jeg er ejer af en mazda 626 fra 92 dog en GE ..

jeg ville høre om der er nogle der ved om jeg skal efterspænde en kobber pakning .. altså jeg har jo spændt den som mazda anbefalder men det er jo med en almindelig pakning ..

nogen der har nogle erfaring ?

Har du brugt strækbolte?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Junior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Har du brugt strækbolte?

Jepper købte en ny sæt hos FTZ .. til små 400 bobs.. og de gamle er nu i til skrald

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Strækbolte kan ikke efterspændes !!!

Så det kommer helt an på bolttypen om det kan efterspændes.
Hvis skidtet lækker og der skal efterspændes, så skal der nye bolte til.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem

"Sætter" en kobberpakning sig ikke som en ståltoppakning(flerlags)

Moderator

emptry skrev:
HenrikGM skrev:
Har du brugt strækbolte?

Jepper købte en ny sæt hos FTZ .. til små 400 bobs.. og de gamle er nu i til skrald

Så er det lidt knald eller fald om din kobberpakning bliver tæt eller ej. Samlingen er ihvertfald ikke optimal, jeg vil måske endda anfægte om den er på højde med den originale.

Du har ikke de store muligheder for at efterspænde den, og kobberpakningen sætter sig efter den første varmkøring. Det springende spørgsmål er om elastikken(som en strækbolt jo egentligt er) tilfældigvist er indenfor sit arbejdsområde, trods pakningen ikke er original.

Prøvekørslen vil afgøre det.

Hvad var baggrunden for at vælge en kobberpakning?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Junior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
emptry skrev:
HenrikGM skrev:
Har du brugt strækbolte?

Så er det lidt knald eller fald om din kobberpakning bliver tæt eller ej. Samlingen er ihvertfald ikke optimal, jeg vil måske endda anfægte om den er på højde med den originale.

Du har ikke de store muligheder for at efterspænde den, og kobberpakningen sætter sig efter den første varmkøring. Det springende spørgsmål er om elastikken(som en strækbolt jo egentligt er) tilfældigvist er indenfor sit arbejdsområde, trods pakningen ikke er original.

Prøvekørslen vil afgøre det.

Hvad var baggrunden for at vælge en kobberpakning?

For at prøve at lave noget som alle andre er imod :) .. og så bevise det kan lade sig gøre.. indtil nu virker det meget godt.. altså har ingen olie i vand eller vand i olie.. og har ens tryk på alle mine cylinder (150 psi) starter første gang hver gang jeg drejer nøglen.. og rykker virkelig igennem.. den har kørt små 100 km eller sådan noget...

det eneste problem jeg har er overtryk i mit køle system og kan sku ikke rigtigt finde problemet .. tror ikke rigtigt det er kobber pakning.. fordi der er masser af strøm i vandet .. altså det cirkulere rundt.. men begge mine køler slanger bliver som sten.. kan slet ikke trykke dem sammen.. har i nogen idé til hvad det kan være ?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
I betragning af at alle kølesystemer på biler har en overtryks ventil i påfyldnings dækselet på 0.9/1.3 bar, så er det mystisk du ik kan trykke dem sammen. Måske dit påfyldnings dæksel er dårligt?`

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
I betragning af at alle kølesystemer på biler har en overtryks ventil i påfyldnings dækselet på 0.9/1.3 bar, så er det mystisk du ik kan trykke dem sammen. Måske dit påfyldnings dæksel er dårligt?`

Har tænkt den tanke eller der måske er luft i systemet, altså at det skal udluftes .. kunne være je skulle købe mig et nyt køler dæksel.. og se om det kunne afhjælpe problemet ..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Hvis du har luft i systemet så overheder motoren hurtigt.
Kølerslangen der ikke kan trykkes sammen er normalt med et køler dæksel der virker :wink:

Selvom kompressionsmålingen siger ok, og den ikke blander vand og olie.
Så kan du sagtens have en utæt toppakning imellem cylinder, og en vandkanal.
100 km er jo ikke ret meget, så vent lidt hvis den er utæt så brænder du pakningen istykker på et tidspunkt.

Hvad er problemet med en standart pakning??

MVh

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time