Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 2 spørgsmål
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
1: Hvem i KBH kan spore en nissan 200sx med en ny gevind undervogn.

2: Hvem i KBH kan montere et nyt Kaaz 1.5 lsd spær på en nissan 200sx.
Jeg har spæret

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
dykkerdahl skrev:
1: Hvem i KBH kan spore en nissan 200sx med en ny gevind undervogn.

2: Hvem i KBH kan montere et nyt Kaaz 1.5 lsd spær på en nissan 200sx.
Jeg har spæret

1: Hvis du selv ved hvordan man juster alt på undervognen, og bare skal have hjælp med et sporings apperat, så vil 90% gerne hjælpe dig mod betaling. Men det kræver du sætter dig ind i din undervogn, også for dit eget bedste. Har du gevind på kun for at sænke den i den rigtige højde eller for at få det optimale ud af undervognen?

2: Fisk, kender ik lige nogen jeg vil anbefale. Men laver også alting selv, så jeg bruger ik nogen...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Kbh
klyfax

1: Jeg har købt en HSD gevind fordi at den undervogn der sad på bilen da jeg købte den, fik bilen til at hoppe ved hjulspind og dykke meget ved sving og nedbremsning.
Jeg ved ikke så meget om undervogn og har kun prøvet at måle så de står lige højt i begge sider og nok 2% i camper på forhjulene
Den køre rigtig godt virker blød og fast men på en kvik måde...
Men jeg er trænger nok til en 4-punkts sporing og den træder nok ikke lige hårdt i begge sider....

2:Det var også min plan at montere det spær selv, men jeg er på det kraftigste blevet frarådet at gøre det selv da det åbenbart skal sidde meget præcist.
Jeg har fået fortalt de vildeste historier hvordan man skal tilpasse sådan et spær.
Så jeg vil prøve at finde nogle der laver gearkasser og sådan noget....
Men jeg bor på Amager så jeg ville helst finde nogle så tæt på som muligt......

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Det at skifte selve spæret inde i bagtøjet burde ikke være noget der kræver en op-shimsning med mindre anlægsfladen på spæret hvor kronhjulet sidder er forskudt og kan shimses op.. hvilket jeg tvivler på er nødvendigt hvis bagtøjet er købt specifikt til din bil.. men check med noget mærkeblåt om kron og spidshjul har det rigtige indgreb ..mærke blåt påføres på kronhjulet hvorefter spidshjulet afsætter sit "indgrebsmønster" her i.. det skal så ligge rigtigt på kronhjulet og er lidt svært at forklare uden et billedet...derudover skal pre-load på "side"lejerne og spidshjuls lejerne justeres rigtigt... men hvis du selv kan pille bagtøjet af så tag det ud til BOS.dk (Brøndby Ombytnings Service) og få dem til at skifte det og få det chekket og eventuelt renoveret ved samme lejlighed.. de ved hvad pre-load og den rigtige højde på kron & spidshjul skal være og de kan samtidigt chekke med mærkeblåt om tænderne har det rigtige indgreb.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time