Hej Folkens
Jeg kunne godt lige bruge et par ind-spark fra jer.
Jeg har indtil videre kørt med en inline bosch 910 pumpe. Denne døde i aftes, så nu skal jeg gerne finde ud af hvorfor, og hvad der vil være bedst at montere nu.
Den tidligere anvendte pumpe er som sagt en Bosch 910, men jeg kan ikke forstå hvor stort flow den har kunnet yde. På turbodk.dk står der 200L, men på
http://www.boschfuelpumps.com/ står der kun 130L. Skyldes dette at man har foretaget målingerne ved forskellige modtryk?
Jeg har umiddelbart to muligheder:
Montere en ny in-line:
Ulempe: Jeg skal have skiftet slangen, og tanktilslutningen til en større, for at undgå kavitation. Den er pt. kun -AN6. Jeg har heller ikke noget filter før pumpen, da det skabte kavitation for pumpen. Sikkert pga. for lille fødeslange. Så det skal også købes fittings og slanger.
Montere en ny in-tank pumpe:
Ulempe: der skal købes nogle fitting, og laves holder/beslag til pumpen.
Fordel: På eks. Walbro sidder der filter på pumpen. Måske reduceret støj fra pumpen.
Mine benzinslanger er alle -AN6, de burde da være store nok til 200hk ikke?
Hvad har I af erfaringer i forhold til inline og intank?
Mit valg umiddelbart står mellem en Walbro in-tank og en Bosch in-line.