Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 mar 2025, 10:12

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Hej Folkens

Jeg kunne godt lige bruge et par ind-spark fra jer.

Jeg har indtil videre kørt med en inline bosch 910 pumpe. Denne døde i aftes, så nu skal jeg gerne finde ud af hvorfor, og hvad der vil være bedst at montere nu.
Den tidligere anvendte pumpe er som sagt en Bosch 910, men jeg kan ikke forstå hvor stort flow den har kunnet yde. På turbodk.dk står der 200L, men på http://www.boschfuelpumps.com/ står der kun 130L. Skyldes dette at man har foretaget målingerne ved forskellige modtryk?

Jeg har umiddelbart to muligheder:

Montere en ny in-line:
Ulempe: Jeg skal have skiftet slangen, og tanktilslutningen til en større, for at undgå kavitation. Den er pt. kun -AN6. Jeg har heller ikke noget filter før pumpen, da det skabte kavitation for pumpen. Sikkert pga. for lille fødeslange. Så det skal også købes fittings og slanger.

Montere en ny in-tank pumpe:
Ulempe: der skal købes nogle fitting, og laves holder/beslag til pumpen.
Fordel: På eks. Walbro sidder der filter på pumpen. Måske reduceret støj fra pumpen.

Mine benzinslanger er alle -AN6, de burde da være store nok til 200hk ikke?

Hvad har I af erfaringer i forhold til inline og intank?

Mit valg umiddelbart står mellem en Walbro in-tank og en Bosch in-line.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel: benzinpumpe
Medlem

hvis jeg skulle vælge en inline ville jeg tage en tre 255l fra turboparts.dk, den larmer slet ikke i forhold til en walbro og koster næsten det samme

bare lidt info :-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Mon ikke din pumpe i tanken er medskyldig i drabet på din inline pumpe?

Hvor stort er "sugehullet" på din inline pumpe kontra røret ned i tanken til pumpen ? og hullet igennem pumpen ?

jeg ville rykke begge pumper ud og smide dem over hækken og så endten montere en inline pumpe med slange ned i bunden af tanken (den kan godt suge lidt sådan en pumpe)

Eller montere en intank pumpe af ordenlig kvallitet LÆS: brug pengene på en god stor pumpe, monter det hele og glem derefter alle tanker om pumpeproblemer.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

grydesvamp skrev:
Mon ikke din pumpe i tanken er medskyldig i drabet på din inline pumpe?

Hvor stort er "sugehullet" på din inline pumpe kontra røret ned i tanken til pumpen ? og hullet igennem pumpen ?

jeg ville rykke begge pumper ud og smide dem over hækken og så endten montere en inline pumpe med slange ned i bunden af tanken (den kan godt suge lidt sådan en pumpe)

Eller montere en intank pumpe af ordenlig kvallitet LÆS: brug pengene på en god stor pumpe, monter det hele og glem derefter alle tanker om pumpeproblemer.

Jeg har ikke nogen in-tank pumpe pt. Kun den ene in-line.

Studsen på sugesiden af pumpen er noget større end den AN-6 som jeg har brugt. Det er derfor at jeg ville sætte en større på.
Pumpen sidder under pumpen, med en slange på ca. 30cm.

Hvilke pumper er gode pumper?
Jeg har godt kigget på Aeromotive, men de sku noget dyre, set i forhold til Walbro eller Bosch.

Titel:
Medlem

jeg bruger en standard pumpe (4afe - toyota 1.6) i tanken som fødepumpe og en bosch 044 ekstern pumpe i serie, funker uden problemer men larmer som når kællingen i huset kræver man deltager i det daglige hus rengøring :grin:

Titel:
Mester Medlem

gad vide hvorfor dine (prs tremonti)pumper larmer?
ville købe en bosch pumpe. bliver den monteret rigtigt, er den mindste nok til en del mere end 200hk.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg pillet pumpen ud. Og ja da pumpen var død, kunne jeg jo lige så godt skille den ad, for at lære hvordan den egentlig virker og er skruet sammen.

Jeg fandt så ud af at selve pumpedelen sad fast. Pumpedelene lignede nogle der havde fået en tur med en grov-fil. Så selvom jeg måske kunne få pumpen til at køre igen, regnede jeg ikke med at den kunne levere det tryk og flow som den gerne skulle kunne.

Derfor er jeg nu på jagt efter en ny.
Hvis der er nogle som har en pumpe tilsalg, må I da gerne sige til.

Kan en Bosch pumpe suge benzinen til sig, eller skal den fødes via filter og en stor slange?
Billede
Billede
Billede

Titel:
Mester Medlem

skal den yde max, så er det stor/kort/lige slange bag ud af tanken, pumpen og så filter.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Ja jeg har jo tidligere kørt uden filter før pumpen, og jeg tror at det er det som har ødelagt den. Derfor må jeg hellere have filter mellem tank og pumpe.

Pumpen sidder lige under tanken. Men jeg er tvivl om -AN6 er for lille som sugeslange.

Titel:
Mester Medlem

hvad er tanken lavet af? er den ny eller gammel/beskidt?
det BURDE ikke være umuligt at køre uden forfilter på en hobbybil.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time