starion skrev:
ingen der har noget at byde ind med mht. opmåling/ centrering af motor og gearkasse i forhold til hinanden???
Hvis du ,som du skriver, har adgang til de rigtige maskiner på dit arbejde, så må du vel bare i gang med selv at lave værktøjerne.. det er rigtigt at højgears akslen kan bevæge sig en lille smule (og det skal kun være en lille smule) så hvis du er ret omhyggelig så bør du kunne lave opmålingerne "perlegrus-mekaniker-style" og hvis du er heldig og samtidigt ikke har isinde at den gearkasse skal ha alle de tæsk du kan komme til at give den .. så bør det holde .. men hvis du begynder at hive meget over de 230-260 hk som en std supra hælder igennem gearkassen så bør du lave det ordentligt ...
hvis du vil lave det så præcist som du nu har mulighed for så bliver du nok nød til at skille kassen ad og forsigt strippe alle aksler og gearhjul ud af kassen og så lave en stang som ligger og hviler i et par af leje overfaldne .. højgears akslen er jo kun en lille kort aksel .. hvis du laver en aksel som ´hviler i højgearakselens leje overfald og som fortsætter over i 4 gears lejeoverfald og eventuelt det næste så bør du ret præcist have din gearkasses centerlinie.. hvorfra du kan optegne din gearkasses flange
Det samme kunne gøres med din motor .. men her ligger krumtappen heldigvis helt fast og du burde derfor kunne tage udgangspunkt i krumtap-svinghjul anlægs/befæstigelses flade