Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 okt 2008, 09:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Hvad vil i måle afstanden iforhold til, for at sikre at de står 100% overfor hinanden??

For højgearsakslen kan jo godt flytte sig en del :roll:


Senest rettet af starion 15 okt 2008, 12:22, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2008, 12:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Går udfra du mener R154 ... supra turbo 5 spd
hvis du ikke skal over 350-400 hk/nm og ikke kører dragrace.. (eller på anden måde piner din gearkasse) så ville jeg vælge en w58 istedet da R154 skifter lidt som en landbrugsmaskine gearkasse ...

jeg er sikker på at du kan finde en gearklokke til en 4g63 og en w58 ... eventuelt Dellow i australien (selvom finishen på deres klokker ikke er det bedste)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2008, 12:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Ja mente R154...

Kan også godt finde en anden klokke i usa der skulle kunne forbinde det...

Men der er ekstra længde i højgearsakslen til at lave adapter plade, og jeg kan fræse det ude på arbejdet så syntes det virker som spild af penge at bestille en, er da også fedt at lave det selv!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2008, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
er det ikke samme kasse (getrag ?) som en stak bmw'er også kører med?

ku godt lyde som et interessant projekt.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2008, 06:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nej! ikke meget tysker gearkasse der... MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2008, 07:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
mente at det var en getrag kasse. men så må jeg jo ha misforstået.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2008, 09:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Yugo Turbo skrev:
mente at det var en getrag kasse. men så må jeg jo ha misforstået.


Det er kun Supra turbo 6 spd der er en Getrag (V160 / V161)
og kan tåle rigtig mange tæsk


Top
 Profil  
 
 Titel: opmåling
Indlæg: 21 okt 2008, 09:46 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
ingen der har noget at byde ind med mht. opmåling/ centrering af motor og gearkasse i forhold til hinanden???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2008, 09:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
så havde jeg jo ikke helt misforstået... tak jonas

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: opmåling
Indlæg: 21 okt 2008, 10:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
starion skrev:
ingen der har noget at byde ind med mht. opmåling/ centrering af motor og gearkasse i forhold til hinanden???


Hvis du ,som du skriver, har adgang til de rigtige maskiner på dit arbejde, så må du vel bare i gang med selv at lave værktøjerne.. det er rigtigt at højgears akslen kan bevæge sig en lille smule (og det skal kun være en lille smule) så hvis du er ret omhyggelig så bør du kunne lave opmålingerne "perlegrus-mekaniker-style" og hvis du er heldig og samtidigt ikke har isinde at den gearkasse skal ha alle de tæsk du kan komme til at give den .. så bør det holde .. men hvis du begynder at hive meget over de 230-260 hk som en std supra hælder igennem gearkassen så bør du lave det ordentligt ...

hvis du vil lave det så præcist som du nu har mulighed for så bliver du nok nød til at skille kassen ad og forsigt strippe alle aksler og gearhjul ud af kassen og så lave en stang som ligger og hviler i et par af leje overfaldne .. højgears akslen er jo kun en lille kort aksel .. hvis du laver en aksel som ´hviler i højgearakselens leje overfald og som fortsætter over i 4 gears lejeoverfald og eventuelt det næste så bør du ret præcist have din gearkasses centerlinie.. hvorfra du kan optegne din gearkasses flange


Det samme kunne gøres med din motor .. men her ligger krumtappen heldigvis helt fast og du burde derfor kunne tage udgangspunkt i krumtap-svinghjul anlægs/befæstigelses flade


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team