AzZe skrev:
Hej
Jeg står og skal købe nogle racer lejer til min CA18DET bund som jeg snart skal til at gå og hygge med her til vinter. Jeg er ny til "pande"-lejer, jeg har kun rodet med motore med kuglelejer. Jeg har købt en sprit ny krumtap som har toll. koderne "1 0 0 0 0" til hovedlejerne og "0 0 1 1" til plejlejerne. Dog står der "1 1 2 6 D" neden under toll. koden til plejlejer - dette kan jeg ikke finde nogen forklaring på i min Nissan værkstedsbog - nogen der ved hvad denne kode står for? Eller er det bare et produktions nr. måske?
Et andet spørgsmål ang. lejestørrelse - jeg har set mig varm på nogle ACL race bearings, men de fåes kun i std., 0,25 mm og 0,50 mm overstørrelse. Jeg går jo så ud fra at jeg skal bruge std. størrelse, men følger der så flere forskellige toll. lejer med eller spiller det ikke nogen rolle? Jeg troede man skulle ligge fiberstave i mellem krumtap og de nye lejer og spænde efter og derefter måle fiberstavene tykkelse og herefter justere spillerummet med forskellige toll. lejer - er det helt i skoven og over vurderet? Hvis det skal til er der så nogle opgivelser på toll. sløret iforhold til omdrejninger/ladetryk eller andre parametere?
Hvis der ligger topics omhandlende dette allerede så link gerne til dem da jeg ikke kan finde disse...
Har du målt sølerne på krumtappen, og ditto hullerne i lejeoverfaldene?
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!