Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2008, 21:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
Hej alle sammen en alfa er
i dag landet på mit arbejde efter 4 / 5 værksteder har måtte opgive at finde problemet.

det er en 1.6 16v 120hk
motor kode AR67.601
årg 1998

det starter med vi levere en anden motor til bilen pga den gl havde
rykket plejl lejerne.
den ny motor er en ombytnings motor som havde kørt 33000km i en bil som blev total skadet , dog ikke mere en der kunne udføres en test af motoren . den testes ok med en bemærkning på knastforstilleren har lidt støj.

motor bliver solgt kommer i anden bil køre ca 15000km uden problemer
værkstedet ringer til mig at den lyder som en diesel motor og går op og ned i tomgang . et alfa værksted i tyskland mere det er ventilerne som er færdig og vil have 1000Euro før de går i gang .
bilen kommer tilbage til forhandelerens værksted .
jeg finder ud af knastaksel forstilleren ikke blev skiftet den gang motoren blev lagt i :damn: . og det var påskrevet monterings vejledning af motoren ergo værkstedet står med et problem over for kunden.

de skifter forstilleren og støjen forsvinder .men den har stadig tomgangs problemer den går aldrig ud men køre med for høj og rullene tomgang.

jeg sender dem et brugt spjældhus samt lambda sonde og luftmængde måler. det hjælper ikke de får boksen nustillet af aut alfa vrk.
nu makker de med den i flere uger ca 7 . og mange andre har haft fat i den. vi står ikke til og skal udføre noget reklamations arbejde da de ikke
har overholdt / fuldt monterings vejledningen . men vil da gerne hjælpe værkstedet hvis vi kan.

jeg tog bilen hjem i dag for at bedre kunne hjælpe mine mekaniker med at stille en dianose .
kold start systemet virker som den skal , starter med det sammen og går jævnt med det samme forhøjet tomgang på 1500rpm .og falder løbene som den bør.
jeg begynder at køre i den da tomgangen var nede på 1000rpm og temp på max 50G.
den køre fint uden problemer indtil den bliver driftvarm ifølge temp ur
ca 85G . når den skal gå tomgang så ruller den mellem 1500rpm & 1900rpm. køre ca 14km i træk uden stop næste kryds ligger den på 1300rpm stabil og der fra ruller den igen resten af turen 18km .
hvis jeg stopper og starter den lidt efter starter den på 1500rpm falder hurtig til 1200rpm og bliver der. indtil den begynder og rulle igen.

der er ikke fejl i fejl lageret i motor styrringen.
der er monteret nyt tomgangs luft tilskudsventil. spjældhus renset.
følgene er målet igennem med scoop / mulitimeter
temp sensor ok
lufttemp sensor ok
luftmængde måler ok
gasspjælds potensimeter ok
samt grund spændinger og stel forbindelser ok til overstående.

hvis jeg piller stikket af luftmængde måleren af i tomgang så lægger tomgangen sig på 1200rpm .
piller jeg stikker af på tomgangsventilen ruller den kraftig i tomgang under 1000 rpm.

i morgen udføre de følgene på værkstedet :
måler manifold vaccum om det er som det bør være
4 gas målling
scoop på lambdasonden
kontrol for utætheder i indsugnings systemet

er der nogen der har nogle gode råde ?

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team