Morten VJ skrev:
Det er en ok forklaring af hvordan systemet fungerer ...
lidt
at du er rover mekaniker og kan komme med denne bemærkning (det er bemærkning nr 2... nr 1 er rigtig
)
Morten VJ skrev:
Englændere har nogle lidt mærkelige ideer en gang imellem.
Jeg har også tit undret mig over konstruktionen, hvor 2 cylindere har variabel timing på indsugningen, og de 2 andre har fast timing.
Det er vel bare en af de ting
Nu har du vel selv læst den pdf du har linket til ikk ??
Der er variabel timing af indsugningsknasterne for hver enkel cyl.
Morten VJ skrev:
Det i kan trøste jer med er at den kan bygges om til konventionelle knaster, og det er den standart top med bedst flow.
Det er rigtigt at VVC toppen kan bygges om til alm knaster, og at toppen er bedre end de standard toppe Rover K motoren fås med (den har bedre porte og større ventiler) men der er en der er bedre end VVC toppen og det er VHPD toppen (den er bare ikke til at få for fornuftige penge) Den bruges blandt andet på Lotus (Elise) Exige modellerne
.