Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2008, 20:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg har lige et par enkelte spøgsmål.

Jeg vil gerne have drejet mit kompressorhus i forhold til udstødningen.

Kan det godt passe at dette ikke er muligt på en GT28?

Der er ét olieindløb, men lavet til 3 afløb. Hvorfor er der tre?

Skal jeg ikke bare sætte en prop i de to som jeg vælger ikke at bruge?

Udløbet fra turboen skal være højere end bundkaret for at få fald ikke?

Kan jeg placere turboen højere end hvor olien til turboen kommer ud af blokken?

Hilsen Jakob


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2008, 20:37 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 jan 2008, 18:47
Indlæg: 19
Geografisk sted: vestjylland
De 2 af dem er til kølevand


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2008, 20:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
1 tilgang til olie, 1 udløb. 2 ind/udgange til vandkøling. Sidder overfor hinanden.

En GT28xxx kan godt drejes i kompressor huset så vidt jeg husker... Sidder der ik nogle modhagere/klemmer der holder kompressorhuset på plads?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2008, 20:40 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Hmm jeg må lige få det nærstuderet i morgen.

Okay, jeg troede kun min turbo var til olie, Tak for hjælpen.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 12:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
Der sidder en låsering som du skal klemme for at kunne dreje kompressorhuset på din Gt28**

ja olie ind top, vand ind/ud siderne og olie retur i bund ;) huske olie retur skal side tæt på vandret!

for at få alt det til at passe kan det være nødvendigt at du også drejer udstødnings siden dette gøres ved at løsne boltene lidt og så forsigtigt dreje alt efter hvordan det passer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
dalle skrev:
Der sidder en låsering som du skal klemme for at kunne dreje kompressorhuset på din Gt28**

ja olie ind top, vand ind/ud siderne og olie retur i bund ;) huske olie retur skal side tæt på vandret!

for at få alt det til at passe kan det være nødvendigt at du også drejer udstødnings siden dette gøres ved at løsne boltene lidt og så forsigtigt dreje alt efter hvordan det passer


Vandret :shock:

Mener du ikke oliereturen skal sidde tæt på lodret +- 15 grader :?: :?:
Dvs selve kanalen ikke flanchen på returen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Så har jeg fået den nærsturdet noget mere.

Det er ikke muligt at dreje kompressorhuset på min GT28. Hvis jeg drejer huset, kan aktuatoren ikke sidde der.

Det skide surt. Nu er jeg ved at finde ud af noget med forhandleren. Jeg håber det er muligt at han vil tage den retur, og vi så finder en anden model til mig.

Turboén er trods alt helt ny og har aldrig været monteret.

Så lærte man noget nyt.

Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:52 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Blob skrev:
Turboén er trods alt helt ny og har aldrig været monteret.


Men du har hamret, banket og varmet på den?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 18:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Der har ikke været anvendt et eneste stykke værktøj på den.

Boltene er også sealét, hvilket ikke er brudt. Så jeg håber han vil tage den tilbage.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2008, 19:14 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Blob skrev:
Der har ikke været anvendt et eneste stykke værktøj på den.

Boltene er også sealét, hvilket ikke er brudt. Så jeg håber han vil tage den tilbage.


Sorry, det var vist en anden tråd jeg blandede med ind i det ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team