Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 01:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 jan 2008, 14:43 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej PP..

Er blevet tilbudt en XR3i 16v motor af en fra skolen til omkring 5000 kr. Den er optimeret i toppen, bananmanifold, titanium ventiler (mener jeg han sagde) og afdrejet svinghjul osv og laver ca 140-145 hk.. Har overvejet at smide den i min mk5 cvh.

Jeg får følgende med:
Motor + gearkasse
Ledningsnet
Motorstyring

Og så skal jeg også forhøre mig om jeg kan få trækaksler med.. Men er der ellers andet jeg skal bruge for at lave sådan en konvertering? Tænker mest på speedokabel og stængerne til gearskifte.. Har læst at gaskabel skulle passe lige over..

EDIT: Skal lige siges at det begge er Escort MK5, min fra 1991 og motoren fra en 1992..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2008, 19:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Indlæg: 30
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
du skal have andet gearskift på, da det ikke er samme type gearkasse og nok et andet spedometerkabel, koblingskabel måske.
der kan også blive noget med gearkasse ophæng de er vidst forskellige


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2008, 23:31 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 14:26
Indlæg: 310
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks

Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks

_________________
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2008, 03:22 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
zky skrev:
Hvis det er en "ægte" XR3I motor/gearkasse, er gearkassen anderledes, så skal du have trækaksler, forbro, gearskifte, koblingskabel, speedometerkabel, sikringsboks, ledningsnet og motorstyreboks

Ellers passer motoren på din egen gearkasse, så skal du bare skifte ledningsnet, styreboks og sikringsboks


Får godt nok ledningsnettet med men stopper det ikke ved styreboksen? Eller det er måske det hele der skal skiftes.. :S Begynder at lyde lidt besværligt for 140 na hk... :( Troede ellers at det passede rimeligt når det er samme karosse og ophængene er med..

Har godt læst det med at gearkassen passer over pånær en bolt men så skal mit cvh svinghjul til at have fjernet vægt og afbalanceres osv..

Ender sgu nok med at det er nemmere at få bestilt den motorstyring og sætte turbo på den gamle cvh istedet.. :oops:

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team