Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 21:02

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har efterhånden gået rundt i et stykke tid og funderet over en ting. På en del speedometre ser man et skraveret felt fra 50-60. f.eks. på mercedes, bmw og mange andre. Hvad betyder det egentlig??? Jeg kan husk at Jacob fra Jydekomaniet havde noget lignende, men det var vist noget han selv havde lavet og som viste hvornår han kom op på to hjul i skarbe svingene. Såe det er nok ikke det...men hvad er det så? Nogen bud/forklaringer???

Mvh Gummispoiler

http://www.need4speed.dk/speedpics/Imag ... 68U-22.jpg

P.S. Dette er ikke min bil, men et billede fra need4speed.dk, som jeg har fundet for at vise hvad jeg snakker om. Selv om det ikke er godt, er det det bedste jeg kunne finde.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Medlem

Hej

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror nok, det har noget med, hvornår de anbefaler, at man skifter til et højere gear.

Mvh.Carsten

Det er en færdselssikkerhedsmæssig foranstaltning fra de tyske myndigheders side... Der er nemlig, ligesom i DK, 50km/t i byerne. Så det er til for at gøre det lettere at se for bilisterne...

Medlem

Brian B har helt ret.......

Ok....jaså....det er også mest i de tyske biler, at jeg har lagt mærke til dette "fænomen", men jeg tror også jeg har set de i andre biler. Men nok om det. Tak for hjælpen. Så er det mysterium ude af verdenen.

Mvh Gummispoiler
rusten nissan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time