Hej.
En kammerat har skiftet motor på sin Bravo 1.8 GT.
Den vil ikke lave gnist. Den får benzin.
Motoren er med 4 seperate spoler monteret ovenpå tændingshætterne. Der sidder så en sensor inde bag det ene knasthjul, som fortæller hvornår stempel 1 og 4 er i top og hvornår 2 og 3 er i top.
Vi har ikke forsøgt at skifte sensoren endnu, da man ska have begge knasthjul af, samt remstrammer og vi har aldrig rodet med tandrem før på en bil.
Hver af spolerne får 12v ( der er 3 ledninger til hver spole ), og de 2 andre ledninger afgiver henholdsvis noget der ligner 4-5v og 1v i et splitsekund når man forsøger at starte den. Jeg er ikke sikker på spændingerne da det kun er i et halvt sekund det viser sig, og mit multimeter opdaterer for langsomt til jeg kan nå at se hvad den "ender" på. Men et eller andet sker der ihvertfald.
Hvad gør jeg så? Kan jeg måle på tændrøret om den spænding spolen smider ud er tilstrækkelig? Hvor meget snakker vi? 10.000 volt?
Jeg er lidt grøn på området.
Mvh Tonni.
_________________ Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
|