Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 jun 2007, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey efter en del problemmer med megasquirt(dårlig motorgang) er mine sprit nye tændrør halv døde, ret svag gnist og kun 2 af dem der stadig vil gniste bare lidt. Det er kommet efter en del forsøg på justering af motoren. Er der nogen der har nogle tricks til og få liv i sådan nogle rør igen? Det er nærmest bare sorte nu.


(NGK BKR6-EP11)

Mvh JF

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 02:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Snadblæse/glasblæse...

Alternativt stålbørste...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 12:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Oki prøver lidt forsigtigt og sandblæse dem i morgen så.
Har hørt lidt om ngk rør kan finde på og lave en slags belægning hvis de har været druknet og derfor er svære og få liv i igen, nogen der kan bekræfte?

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 13:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Yep, har haft det samme problem med et sæt ngk, med en bil med en motorstyring der gav alt for meget benzin. Den ville ikke starte, men en tur med stålbørsten, så spiller det igen :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 13:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Oki ja kender jo godt det gamle trick med stålbørste, men var lige lidt forsigte nu de var helt nye og DYRE hehe

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 14:47 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Brænd dem rene med gas/ilt


Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 15:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
sand/glas har det med at overså overfladen med bittesmå revner.

Revner=stresspunkter, og der den gerne vil knække porcelænet af. Ikke altid en god ide.

Dernæst kan du få "skudt" sandkorn fast imellem porcelæn og metal. Ikke heldigt, da det sted vil samle slagger.

Brænde dem rene er brugbart. Ilt/gas kan være lidt vildt, men med forsigtighed går det fint. Husk tændrør kan smelte ;-)

En propangasbrænder er mere skånsom, faktisk kan man klare sig med en stormlighter i en nødsituation ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 17:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg plejer at købe nye, da det ikke er den store udskivning.
Efter jeg har fået liv i den med gas og ilt, hvilket ikke er så besværligt.
Dem med 3 eller 4 side elektroder smelter næsten umiddelbart.
Ellers er en varme luft pistol, af den kraftige udgave normalt nok til at få liv i et tændrør.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Har tit sandblæst tidligere - Der har aldrig været problemer.

Alternativt bruger jeg en stålbørste...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jul 2007, 22:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Morten VJ skrev:
Jeg plejer at købe nye, da det ikke er den store udskivning.
Efter jeg har fået liv i den med gas og ilt, hvilket ikke er så besværligt.
Dem med 3 eller 4 side elektroder smelter næsten umiddelbart.
Ellers er en varme luft pistol, af den kraftige udgave normalt nok til at få liv i et tændrør.

MVH

Morten


så er jeg også nærig. mine koster 167kr/stk. og har også det problem med at de soder/kokser til efter lang tids pæn kørsel(det er nødvendigt med en bil der gerne går 9km/l og en benz pris på 10,5. det er ikke sjovt men en nødvendighed engang imellem)

men jeg har også brugt en stålbørste. det er sådan en lille en der er i et sæt fra harald mangeting. det er til dremmel. det fungere fint.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team