Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 mar 2007, 20:23 
Offline

Tilmeldt: 26 sep 2006, 09:07
Indlæg: 10
Hej.

Jeg skriver i håb om hurtig hjælp, jeg har ydermere skrevet under teknik og rep. da jeg ikke er sikker på hvor dette indlæg hører hjemme.

Tidligere idag har jeg udlæst fejlkoder på en Rover 623si (1995) bilen er næsten identisk med en Honda accord (1995)

Jeg "lusede" det korrekte blå to polede stik, og satte tænding på. Koden kom fint ud gennem motorlampen.

Problemet opstår efterfølgende da bilen skal starte, nu er der pludselig ingen gnist på tændrørene, altså manglende tænding!!!

´Bilen har startspærre, kan denne "nulstille" "låse" styringen under en sådan udlæsning?? Jeg har startspærren misænkt for at spøge, uden at vide det.


I instruktionsbogen står der noget om en speciel "rød tændingsnøgle" Man skal bruge i forbindelse med omkodning eller gen indlæring af startkoder. Er det noget???? jeg har den dog ikke.


Håber på noget response fra nogle med kendslab til Rover/Honda.

Mvh. Thomas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 21:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Kom så Morten :D

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 22:12 
Offline

Tilmeldt: 26 sep 2006, 09:07
Indlæg: 10
Ja, det kunne være rart:-)

Er han Rovermek. ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 22:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
ET citat fra et pb.

Hvad viste de fejlkoder.
Og nej jeg har aldrig oplevet en no start situation, på en honda efter lusning af stikket.
Man bruger også lusning af dette stik når man grundindstiller tændingen.
Og stik for guds skyld aldrig den røde nøgle i tændingslåsen, og sæt tænding på.
For så går den i lære mode, og alle nøgler skal programmeres om.

Fjern den 7,5 amp sikring der sidder ude i motorrummet. jeg mener at den har et radio symbol.
Denne sikring skal fjernes i min 10 sekunder, og motorstyringen og radio bliver 0 stillet.

En sikker vinder er normalt strømfordeleren.
Fjern dæksel rotor, og dækslet under rotoren,
Og der med næsten garenti rust.
Dette kommer fra et leje i strømfordeleren.

Og jeg vil gætte på at fra rover koster den spidsen af et par jetjagere.
Men der bør være et honda nr indstandset i huset, og hvis du kan få fat i dette så koster det kun en jetjager spids.

MVH

Morten

Og en lille tilføjelse jeg har rodet med Honda siden 1988 og Rover siden 2000, så min rover viden er ikke helt up to date i de mellemliggende år.
Taler vi Derimod om deres v8 motorer er det en helt anden snak.

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team