Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Hejsa,
Jeg skal have skiftet mine topbolte til nogle jeg er "sikker" på kan holde til højt ladetryk.

Men.

min nuværende toppakning, er forholdsvis ny, og jeg tænker så over, om jeg kan udskifte 1 bolt af gangen, eller om jeg burde hive hele topstykket af, chekke toppakningen om den kan genbruges, og så sætte de nye bolte i, som det nu normalt gøres...

Det er en BMW M20 motor.

venlig hilsen
Mikkel Amby.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700 horsens
af med toppen og ny pakning i den kan ikke genbruges og det andet nr virker ikke i ret lang tid desværre

streds boret 325ix blok 84,5mm 86mm special krumtap pauter pejlstænger ppf smedet stempler hartge banan scorpionrustfri udst omex 550 motor styring mds tændingssystem+8,5cm2 mds kabler shricks ventiler og ventilfjeder turboknast portet svejst turbo topstykke rotrex c30-94 kompressor debilas justbar knasthjul dtt benz regulator+++ meget mere

Moderator

mikkel skrev:
Hejsa,
Jeg skal have skiftet mine topbolte til nogle jeg er "sikker" på kan holde til højt ladetryk.

Men.

min nuværende toppakning, er forholdsvis ny, og jeg tænker så over, om jeg kan udskifte 1 bolt af gangen, eller om jeg burde hive hele topstykket af, chekke toppakningen om den kan genbruges, og så sætte de nye bolte i, som det nu normalt gøres...

Det er en BMW M20 motor.

venlig hilsen
Mikkel Amby.

Hej Mikkel.

Dit forslag til udskiftning af een bolt af gangen er næsten garanti for at topstykket bliver skævt, og så hjælper dyre bolte ikke så helvedes meget mere...;-)

Mikkel; sidst jeg hørte om motoren var tændingen ultra konservativ, og "nul" ladetryk. Topboltene er ikke et problem i dit nuværende opsæt. Gætter du på at nogle dyrere bolte vil fikse et problem du ikke har, eller er der for mange penge på kontoen? :up:

Hvor meget mon cylindrene vrider sig ved at installerere dyre bolte og voldspænde topstykket? Det er slet ikke så lidt endda....

Brug nu det du har først istedet for at introducere nye lommesmerter og nye problemer i et forsøg på at fikse et problem du ikke har.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time