limning af dyser i manifold

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

limning af dyser i manifold

#1 Indlæg af Lars PH »

Ville lige høre om der er nogen som har prøvet at lime dyser i indsugnings manifold købt en gang et manifold hvor tilskudsdyserne var limet fast og det holde rimeligt godt. Så vis noget har haft held med det og kan huske hva lime de har brugt ville det være skønt.

Mvh Lars
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#2 Indlæg af JDJ »

Har før haft stor held med at bruge 2 komponet "super epoxy" lim, mener der er plastic padding der laver det. :wink:
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#3 Indlæg af audi_claus »

Lochtite har normalt bedre varme egenskaber.
Klarer 150 grader permanernt mens Araldit / Plastic Padding kun tager 100 over kortere perioder.
Jeg har f.eks limet et hul i min blok (støbejern) grundet en bøjet plejl
med kemisk metal og det har foreløbig holdt 40.000 km. Olien kan nemt blive over 100 gr..
Selv om en indsugning ikke skulle blive så varm ---
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Hej,

Jeg har også 4 tilskudsdyser limet i min indsugningsmanifold.

De kan lige skimtes her: (se dysebroen øverst over luftfilterkassen.)

Billede

Limen er en professionel 2 komponents lim, som bliver bliver meget hårdt når det hærder, og har indtil videre holdt i 2½ år (med 0,85 bar i max. ladetryk og bilen kører hver dag..)
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#5 Indlæg af Lars PH »

duckstar
Du skriver profosinelt lim hva hedder det og hvor har du fået det fra hvis du kan huske det endnu
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

Lars PH skrev:duckstar
Du skriver profosinelt lim hva hedder det og hvor har du fået det fra hvis du kan huske det endnu



Jeg kan ikke svare på det, da det ikke er mig selv der har lavet det. Jeg så det bare ligge på værkstedet da det blev lavet. Det var en "sprøjte" med to "patroner" i som lavede en blanding som hærdede meget hurtigt og man derfor skal være ekstremt hurtig til at få det samlet. Det har formentligt være noget 3M.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#7 Indlæg af Runesm »

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp ... 0&KundeID=

Der er også 2 patroner på en sprøjte. Almindeligt 2-komponents epoxy
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#8 Indlæg af duckstar »

Der er jo næsten ingen ting i dem der.. den de brugte til at lave min var en stor sprøjte med håndtag på. Med de mængder der er i den der skal man bruge RET meget!
Brugeravatar
C.Sørensen
Senior Medlem
Indlæg: 379
Tilmeldt: 21 okt 2003, 19:15
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

#9 Indlæg af C.Sørensen »

vi har det omtalte lim det innotec som sælger den tjekker lige hvad den hedder på mandag med det er dælme noget der virker man kan dreje gewind i det og det holder til at blive spænde med luftnøgle bagefter
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD
Besvar