Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 dec 2006, 20:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
jeg skal til at lave et nyt 3" system til min galant.
hvormange potter kører i andre med??

jeg vil gerne have den til at holde kæft hvis jeg skal tage den med ro

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 dec 2006, 20:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
uno skrev:
jeg skal til at lave et nyt 3" system til min galant.
hvormange potter kører i andre med??

jeg vil gerne have den til at holde kæft hvis jeg skal tage den med ro


jeg ville sætte så mange på som der er plads til :D ..... de fleste 3" udstødninger siger en del !

jeg kørte med 2 på min 405'er og jeg håber at kunne masse 3 stk på nissan'en

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2006, 21:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Jeg kører helt uden.....;-)

1 potte kan godt blive tyst, men potten skal passe præcist. 2 er nemmere at få stille....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2006, 22:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
har kigget lidt inde ved daugbjerg og er faldet over en 625mm lang 125mm diameter simonis
og en billig bagpotte med indsats.

umiddelbart tror jeg det sammen med et flex stykke må klare opgaven..

ellers bliver det delt godt op så det er let at bygge om


Vedhæftede filer:
U447600R.jpg
U447600R.jpg [ 4.38 KiB | Vist 2682 gange ]
bagpotte2.jpg
bagpotte2.jpg [ 5.63 KiB | Vist 2670 gange ]

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2006, 22:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hvis du kan få 2 af de små tykke potter på, så tror jeg det ville virke bedre...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2006, 00:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
daubjergs rustfrie potter er nu just ikke ligefrem kendt for at være de mest stille af slagsen, men det er jo op til hver enkelt.. personligt laver jeg selv potterne 1. Fordi jeg kan. 2. Fordi jeg er for nærig til at give op mod 1000kr for en potte bare fordi det skal se godt ud..

Men som henrik siger kan et 3" udstødningsystem brøle noget så grumt (selv med 2 potter) eller også være mere roligt..
den volvo har en god lyd! hvilket vi hvis også snakkede om ? henrik..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2006, 22:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
grydesvamp skrev:
daubjergs rustfrie potter er nu just ikke ligefrem kendt for at være de mest stille af slagsen..


Derfor er de begyndt at sælge Simons rustfri istedet for deres "egne" :shock:

Mht. hvor meget en bil larmer med 3" har det også meget at gøre med antallet af buk, hvor mange lige sektioner samt længden af potten/potterne samt ikke mindst hvilken turbo man kører med at gøre.
Til eksempel: En ny GT-series lader laver urtolig meget larm på samme udstødning i forhold til en ældre TB-series lader, da GT serierne er designet så de flower meget bedre, og lyder bliver derfor også meget højere...
Naturligvis er der også forskel på hvor meget larm der kan komme igennem en GT20 og en GT40 lader :mrgreen:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2006, 23:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
hvorfor ikke bare nøjes med 2,5" ??? evt med 3" forrør


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2006, 10:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
cb skrev:
hvorfor ikke bare nøjes med 2,5" ??? evt med 3" forrør


mest fordi jeg ikke vil have nogen propper, og mit primære effekt mål er ca 300hk
Og når de opgiver 2,5" til 350 hk er det så ligeså præcist som mange andre effekt opgivelser??

og så lidt fordi jeg har fri adgang til 3"rør og bøjninger

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2006, 14:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
tror nu ikke du får nogen propper med 2,5" og 3" forrør

er mere bange for den bagpotte med indsats du har vedhæftet et billede af, tror det er den største prop du får


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team