Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 08:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem

Hej Jeg går og leger med tanken om at montere kompressor på min bil, men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal vælge.Jeg har kig på en Lysholm skruekompressor men de er ret dyre, så jeg har overvejet en Eaton, men er en Eaton en skruekompressor? de kalder den en roots men den har snoet empeller som en skrue kompressor så jeg er lidt itvivl.

Mvh Tim

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Eaton er roots. At den er snoet gør den ikke til en skruekompressor, der skal en del mere til.

I en skruekompressor løber rotorerne ikke lige hurtigt. Det gør de i en roots.

Der er en grund til at de er dyre ;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

Det regnede jeg også med,men der er mange der påstår at en Eaton er en skruekompressor så der hersker en del forviring.

Mvh Tim

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Eaton er roots. At den er snoet gør den ikke til en skruekompressor, der skal en del mere til.

I en skruekompressor løber rotorerne ikke lige hurtigt. Det gør de i en roots.

Der er en grund til at de er dyre ;-)

Ok har lige kikket en ekstra gang, rotorne kan selfølge køre med et forhold, hvis en Lysholm skrue kompressor kørte med 1:1 ville den ikke have den fordel iforhold til Roots kompressoren, som netop er at den komprimere luftem imens den føre den på langs af rotorene, og den lysholm jeg har kikket en ekstra gang på har umildbart et forhold på på 6 til 4 dvs at den ene rotor køre 50 % hurtiger en den anden.

jeg syntes bare jeg havde set en skruekompressor tegning hvor det var vinklen (stigningen) på rotoren der gav den stigende kompression og en sådanne skruekompressor ville i givet fal kun kunne køre med et forhold på 1:1 men ville stadigt komprimere luften

ps. nogle Eaton kompressore har snoet rotor-lobs for at mindske tryk pulserne

Senest rettet af ae86 12 jan 2007, 11:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

har du nogensinde set en skruekompressor?
hint... hvad sker der hvis man sætter et tre tands tandhjul sammen med et med fem tænder... altså efter man har bestemt at de skal køre lige hurtigt rundt.....??? MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time