hjælp til opel kadett 1,4i

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

hjælp til opel kadett 1,4i

#1 Indlæg af t.ebenau »

monopointen får ikke benzin. relæet er skiftet det hjælper ikke

laver jeg en lus på relæet så der er konstant spænding på benzinpumpe og giver den diesel start vil den gerne starte.

spørgsmål: tændings modulet styre det også benzinpumpen

gode råd behøves
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#2 Indlæg af Alex_Reedtz »

Det siger at der ikke kommer noget benzin op til sprøjtet? og hvis du luser relæet over gør der?
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#3 Indlæg af t.ebenau »

ja
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#4 Indlæg af t.ebenau »

godmorgen er der virkelig ikke nogen, der har en god ide om hvad der kan være galt.
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#5 Indlæg af Jesper H »

Måske styrestrømmen til relæ'et?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#6 Indlæg af t.ebenau »

hvor kommer styrestrømmen fra
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

opel kadett 1,4i

#7 Indlæg af t.ebenau »

hejsa
der sidder et stik ude i motorerrummet oppe i højre hjørne, hvor der på den ene side står der 91 og den anden side 95. der er to ledninger til den og man kan vende den om.hvad er den til og hvordan skal den vende rigtigt.
Brugeravatar
Bay
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
Geografisk sted: Rødkærsbro

#8 Indlæg af Bay »

Styrestrøm til relæet:

Styrestrømmen kommer fra motorstyre enheden...
Når du sætter tænding på skal du kortvarigt kunne måle 12 volt på styrestrømsledningen nede ved relæet.

Mål ledningen igennem fra styre enhed til relæ.

Det er ben 1 på det mindste stik på motor styreenheden.

Du skal måle denne ledningen igennem fra styre enheden til brændstofpumperelæet.
Pil stikket ud af motorstyre enheden og mål med et ohm meter.


Det stik du nævner bruges til at tilpasse oktantallet til bilen med.
Vender 91 opad = Tændingen er tilpasset oktan 91
Vender 92 opad = Tændingen er tilpasset oktan 95

Stikket har INTET med dit problem at gøre...
Brugeravatar
Bakke
Junior Medlem
Indlæg: 92
Tilmeldt: 07 jul 2005, 22:15
Geografisk sted: Store heddinge. Sjælland

Re: opel kadett 1,4i

#9 Indlæg af Bakke »

t.ebenau skrev:hejsa
der sidder et stik ude i motorerrummet oppe i højre hjørne, hvor der på den ene side står der 91 og den anden side 95. der er to ledninger til den og man kan vende den om.hvad er den til og hvordan skal den vende rigtigt.


Sidder der evt en død mands knap i sådan en??

Altså den kontakt der afbruder strøm til pumpen ved et sammenstød!
Bakke

Ford Sierra Turbo
Rover 214 Si
Suzuki SJ410
Brugeravatar
t.ebenau
Nyt Medlem
Indlæg: 38
Tilmeldt: 16 jul 2003, 07:31
Geografisk sted: amager-sundby
Kontakt:

#10 Indlæg af t.ebenau »

nej
Besvar