Nikolai M. skrev:
* Motoren er købt ved reservedels forhandler i tyskland, og den er med papirer og 6 mdr garanti. Så det med KM vil jeg med ret stor sikkerhed sige at det passer.
Fair nok - bare utroligt så lidt de kører i så stort et land som Tyskland
.
Citat:
* Jeg bestiller oliepumpe i dag så kan den blive skiftet i weekenden. MEn kan du ikke lige forklare hvordan jeg chekker at der ikke er slam i "sugerøret" ?
Bedre endnu - jeg kan vise dig en lille artikel om det
.
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=66743Citat:
* Hvordan Primer man pumpen ?
Hæld olie ned fra oven på pumpen hvor du kan se tandhjulene som er selve pumpen. Stik så "sugerøret" ned i din dunk med frisk olie og drej på akslen. Alt efter rotationsretningen kan du se om det stiger eller synker i pumpen - så ser du lige at du kan suge mere olie op fra dunken ved at dreje med hånden - så er den primet. Herefter balanceres pumpen op på plads (der vil blive spildt lidt - men det er ikke så slemt) og monteres med boltene. Til sidst klikkes den sorte plastik-skjold-dims på.
Det står IKKE i Haynes at man skal prime den - men jeg taler af erfaring at det er nødvendigt, og nu har jeg efterhånden skiftet et par stykker af de pumper
.
Citat:
* Ang. vacum så har jeg skiftet vacum pumpe samt kontrolleret at slangen til bremseforstærkeren virker. Jeg har kontrolleret at tandremmen er stram nok og at mellemhjulet som driver akslen drejer med rundt, men jeg syntes jo bare at det var løsningen på begge problemer hvis det ikke drejede rundt.
Helt klart - men så skulle dit olietryk være 0 altid, og dit vakuum 0 altid - for den aksel er lidt i kategorien: Enten drejer den, eller også gør den ikke. Den kan ikke rigtigt "dreje for lidt" eller hvad man skal sige.
Citat:
MEn nu hvor jeg sidder og tænker mid lidt om, løber der så ikke vacum fra vacum pumpen og ned i oliepumpen ? Og dermed kan det løse begge problemer at skifte olipimpen
Det mener jeg bestemt ikke
.