Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Min vr6 har siden jeg fik den tilbage fra Bosch i Slagelse opført sig underligt, den trækker ikke som den skal, den kan finde på at gå ud, og kører mildest tialt ad lort. Når jeg holder speederen på ca. 2500 omdrejninger, går den op og ned i omdrejninger, hoster nogen gange og kan ikke tage fulde omdrejninger. Hvad kan det lyde som om der er galt, for jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på Bosch i Slagelse, han har ikke begreb om hvad en vr6 er tror jeg. Han havde ikke diagrammeer over bilen da han fik den, og så tænker jeg jo lidt, gad vide om min bil er den første vr6 han har rodet med, fordi det kostede 17.000,- at få bilen "lavet", og nu mangler der ting i bilen, den kører ad lort, der er STADIG noget elektrisk der ikke virker, selvom han har fået penge for det, så jeg orker snart ikke at få flere dumme forklaringer eller undskyldninger.

PS.
Han skiftede også min ECu, selvom jeg udtrykkeligt sagde at hvis den skulle skiftes, ville jeg selv få fat i en. Det kunne han også godt huske da jeg nævnte det for ham da jeg hentede bilen og betalte, men det måtte han jo så "bare" have glemt, magen til amatør skal man fandme lede længe efter!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
Jeg kan ikke fortælle dig hvad der er galt. Men har du fået målt AFR på den efter du fik den tilbage?? hvis ikke kan du komme forbi og låne min LM-1'er, for han gider nok heller ikke betale for en ny motor hvis den køre for magert...

Kan du udlæse fejlkoder på ECUen??

MVH
Johan O R

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Med til historien skal du nok forklare hvorfor den var sendt til rep i første omgang. Så kan vi bedre se om du har noget at komme efter. Hvad er det præcist du har betalt 17k for? Og som sagt, hvad lød opgaven på i første omgang?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
min onkel kører vr6 og der har været et par småting med bilen han bruger bosch i ålborg og har aldrig haft problemer med dem.. har selv handlet derude og det er altså super service..!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
Opgaven lød på at få lavet det EL på bilen der ikke virkede, altså soltag, loftlys i føreside, skifte sikringsboks(denne havde en løs forbindelse der gjorde at bilen kun kunne køre hvis jeg sad og holdt den oppe på en bestemt måde, så da de fik den kunne den ikke køre), og så skulle aircon fyldes op da den var tom. Der gik næsten 2 måneder fra da jeg afleverede bilen til jeg fik den igen, og så var der nogen der blev forelsket i min læder kabine og mit anlæg og stjal det. Da jeg fik bilen igen virkede soltaget kun halvt, altså det kunne vippe op, og ikke kører tilbage og åbne helt op, men han havde fået penge for at lave det, loftlys i føreside var heller ikke lavet, men han havde fået penge for at lave det, han havde skiftet min ecu selvom jeg sagde at jeg nok selv skulle finde en da jeg ville kunne få den billigt, men han skiftede den aligevel og lagde 2 tusinde oveni prisen så han kunne lave lidt penge på det også, han sagde at han havde tjekket alle stik og ledninger i hele motorummet og fået penge for det, men allerede samme dag som jeg fik bilen tilbage var der noget galt med et stik som gjorde at bilen ikke kunne starte da jeg skulle hjem efter arbejde på XL-club i køge(bor i korsør, så der er fandme langt og gå), jeg var så bare heldig at der kom gang i den efter en lille halv time med sparke dæk og kigge ned i motorrummet sammen med en anden der vidste ligeså lidt om hvad der var galt*g*, så fik de bilen ud på Bosch(igen), og så skiftede han stikket og fortalte at det var gået i stykker og ikke virkede, men han havde fået penge for at gå det hele igennem, og havde også gjort det, siger han, men ville nu også have penge for det samme arbejde én gang til(vil gerne betale stikket ikke nær det, men jeg nægter at betale for det samme arbejde to gange). Efter indbrudet manglede der naturligvis kabine og anlæg, hvilket i sig selv er noget skidt, men de havde "overset" på Bosch at de dersens plastic fætre ude i siden af bagagerummet(der hvor højtalerne sidder i)også manglede, så der var ingen plastic fætre da jeg hentede den, men man sagde naturligvis ikke noget om det til mig. Jeg opdagede også at han ikke havde sat den palde på der sidder over pollenfilteret og ecu´en, så jeg spyurgte naturligvis til denne, han sagde at han ikke huskede der sad nogen og om jeg var sikker på at der var en der jeg kom med bilen, fordi så måtte dem der havde stjålet mit anlæg og kabine jo have stjållet den også(ja man skal da ikke indrømme sine fejl eller selv betale for det man smider væk af sine kunders ejendom). Lige nu kører bilen ikke som den skal, det er som om den slår omdrejnings begrænseren til i tide og utide, altså helt nede ved 3000 omdrejninger nogen gange, andre gange ved 4500 omdrejninger, jeg har skiftet rotor dækslet og skifter rotor i morgen for at se om det hjælper, hvis den stadig gør det, vil jeg mene at det må være ecu´en der gør al baladen, eller hvordan?

Nå, det var lidt af en skrivelse :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rødkærsbro
Av for den et lortefirma... :shock: og Damn! du er uheldig! :damn: :damn: :damn:

Jeg har 1 godt råd til dig!
Find en god og ærlig mekaniker som er til at stole på.
En som kan fejlfinde og ikke bare gætter sig frem.

Mekanikere der bare ødsler folks penge væk på den måde burde få inddraget deres svendebrev. :hrmpf: :roll:

Føler med dig...
Hvis det skete for mig ved jeg sgu snart ikke hvad der vil ske med ham :evil: :evil: :evil:

Mvh Bay

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Hvis du har fået det lavet med moms osv. så er det vel bare at pudse FDM på ham.. Det lyder jo til at han ikke har styr på noget og er uærlig :damn:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Hmmm synes snart at man har hørt så mange dårlige ting fra Bosch i Slagelse, så vil i hvertfald aldrig køre min bil derhen. Har selv været derinde en gang for længe siden, og magen til dårlig service skal man lede længe efter. Det samme gælder i øvrigt Mobila.
Synes da også at du skal undersøge om ikke man kan pudse FDM på dem. Dækker deres forsikring ikke det der er stjålet når nu de har haft den stående? Egentlig temlig "modigt" at de har turde brække bilen op der, for det kan da ses fra stort set alle retninger, og der er da også altid trafik der omring.
Prøv at ta ned og snak med Gerhart på VAE. De plejer at være gode til at fejl finde. Tror også de er billigere end Bosch.

Synes sgu godt nok du har været lidt uheldig på det sidste var.

Sjovt nok er min svoger medejer af XL.

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Hej

Ja man hører flere og flere større værksteder som ikke kan finde ud af noget som helst.....bortset fra at udskrive store regninger selvfølgelig.

Havde du bare boet i nordjylland så skulle jeg nok havde hjulpet dig igennem med den til en fornuftig pris.

MVH

Jesper Andersen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time