død turbo ???

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
jan s
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12

død turbo ???

#1 Indlæg af jan s »

jeg har en pug, 406 sv turbo, som er begyndt og drille meget....

den har egentlig ikke noget problem med at lave ladtryk, men hvis så den
feks. er over 0.5 bar og jeg bare slipper gassen, så den lukker hurtigt af for trykket, så kan jeg ikke lave ladetryk bagefter, nogengange helt op til næsten en time, nogen gange kun 5sek ???

hvis jeg kører ladetrykket op til max, 0.9bar, og stille og roligt lader det falde igen med gassen, så er der ingen problemer....

ER det turboen der er død??
Link til BG slettet
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#2 Indlæg af uno »

jeg tror det er din wastegate der hænger
Andy
Senior Medlem
Indlæg: 315
Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58

Re: død turbo ???

#3 Indlæg af Andy »

jan s skrev:jeg har en pug, 406 sv turbo, som er begyndt og drille meget....

den har egentlig ikke noget problem med at lave ladtryk, men hvis så den
feks. er over 0.5 bar og jeg bare slipper gassen, så den lukker hurtigt af for trykket, så kan jeg ikke lave ladetryk bagefter, nogengange helt op til næsten en time, nogen gange kun 5sek ???

hvis jeg kører ladetrykket op til max, 0.9bar, og stille og roligt lader det falde igen med gassen, så er der ingen problemer....

ER det turboen der er død??


Er der monteret BOV, hvis ja så er det måske den der hænger, ellers er det som uno skriver, din wastegate der hænger.

Mvh

Andy
jan s
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12

#4 Indlæg af jan s »

bov'en er ikke død... har lige testet med den originale, og det er det samme.. ;(

hvis det er wastegaten kan det så laves, eller er det en ny turbo ???

jeg har fået nogle andre bud på at det evt. er lejet, der er slidt ?? er det en mulighed ??
Link til BG slettet
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Prøv at hiv indsugningen af mellem luftfilter og turbo, hvis du kan komme til det. Mærk så om der er slør i akslen. Det vil hjælpe dig til at afgøre om lejerne er gået...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
jan s
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12

#6 Indlæg af jan s »

Saab-Daniel skrev:Prøv at hiv indsugningen af mellem luftfilter og turbo, hvis du kan komme til det. Mærk så om der er slør i akslen. Det vil hjælpe dig til at afgøre om lejerne er gået...
Daniel.



hehe... det er desværre et større projekt, pga. placeringen af turboen. . ;(
Link til BG slettet
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#7 Indlæg af John Sahl »

jan s skrev:
Saab-Daniel skrev:Prøv at hiv indsugningen af mellem luftfilter og turbo, hvis du kan komme til det. Mærk så om der er slør i akslen. Det vil hjælpe dig til at afgøre om lejerne er gået...
Daniel.



hehe... det er desværre et større projekt, pga. placeringen af turboen. . ;(


Pjat ;-)

Bortset fra det, så kan man godt skifte wastegaten uden at skifte turboen.

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
jan s
Indlæg: 8
Tilmeldt: 25 sep 2006, 22:12

#8 Indlæg af jan s »

hvor maget vil det ca. koste, og skifte wastegaten...

jeg prøver jo lige og gøre op med mig selv, om den bare skal laves, eller opgraderes. . ;)
Link til BG slettet
Besvar