Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jul 2006, 19:42 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 18 jul 2006, 19:38
Indlæg: 16
har søgt i forumet men synes ikke rigtig der var noget... er det noget der kan holde til varmen fra turboen (den skal ikke lakeres), og ikke bare skaller af eller bliver rustent igen efter noget tid pga. den enorme varme turboen udvikler. En af min kollegaer malede hans med varme fast til 800 grader, det holdte kun et år så kunne han starte forfra... så han mener at man skal pulver lakere det, men er der andre og evt. billigere produkter??? har hørt om noget der hedder ”hotpaint”

det er selvfølgelig blokken, topstykket, ventildæksel, ophæng, beslag og en masse små ting, der skal lakeres... ikke turboen, uds. Manifold og holder inds manifoldet ikke bare på varmen og nedsætter efekten, hvis man lakere det??

håber på svar martin :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2006, 20:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Pulver lakering tager 1200 grader spids belastning, og det er ikke nok. Men hvis du ikke skal have lakeret møllen hvad er så problemet?

Spørger du om lakering af motoren kan holde til varmen fra møllen?

Har i øvrigt aldrig hørt/læst/set om lakeret turboer...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jul 2006, 21:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 apr 2006, 22:19
Indlæg: 231
Hej.

JEg har prøvet hotpaint og det virker bare. Men det holder kun til 970 grader C og det er ikke nok til en turbo og turbomanifold. Jeg brugte det på en alm motor på udstødningsmanifold og forrør og det virkede ok. Det faldt af efter ca 2 år men så fik det bare igen.

Turboen gør bare at det hele bliver skide varmt.

Mht din motorblok er alm emaljemaling rigeligt fint.

_________________
Mvh
Ruben


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team