Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 12:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 jul 2006, 22:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 mar 2004, 21:55
Indlæg: 63
Jeg har et air/fuel måler som jeg ikke kan få til at virke.

Uret har 3 ledninger (sort,rød og grå).

Min lampda sonde har 4 ledninger (hvid,sort,brun/hvid og hvid/rød).

Så er mit sprøgsmål, hvordan sætter jeg det sammen for at få det til at virke.

uret fra auto gauge (den type med 20 dioder)

Bilen er en seat cordoba 1,6i, motortype er: 1F.

Håber at hører fra jer.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jul 2006, 07:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 146
Geografisk sted: KBH
autogauge uret burde have 12v til rød, stel til sort og signal til grå.

Din sonde skal du muligvis lige smide et multimeter på - de farver er vist ikke så gængse så vidt jeg ved. Der er en sensorstel, sensorsignal, varmestel og varmeplus. Ved slukket motor burde du kunne måle dig frem til de to stelforbindelser, og hvis du så starter motoren og kan måle 12-14 volt på en af de sidste to ledninger har du fundet varmen. Selve signalet svinger mellem 0 - 1 volt.

_________________
Turbo-sælgeren til Turbo-køberen:"Der er ikke mange glæder tilbage her i livet, men jeg kan garantere dig for at én af dem er lige hér i denne kasse!"


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team