Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 10:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Nogen der tror på det her....?

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=3944679

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Naaaa.. Ikke med mindre brændværdien da er væsentligt højere, Og det har jeg da svært ved at tro. I så fald vil benzinen jo bare koste så meget mere.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det ville jeg da umiddelbart tro på, men hvori består nyheden???

Der snakkes om ~22-23 km/L med en FSI-motor, og det lyder for mig da ikke urealistisk. Især ikke, da kørselsforholdene ikke er nærmere beskrevet, udover at bilen har kørt i 25 forskellige lande.

Hvor langt var det Mitsubishi fik deres FSI-maskiner op på i Japan, altså med den rigtige svovlfri benzin, som endnu ikke kan købes i Europa??

Og vi går ud fra, at motor/bil overholder forureningsnormerne... :wink:

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Køber ikke at man kan lave benzin der får motoren til at køre mærkbart længere på literen. Jo hvis den de har i forvejen er fyldt med alt muligt lort så det ikke brænder ordentligt så kan en "ren" benzin vel nok gøre en forskel men så er den jo også bare dyrere literen ligesom deres V-power benzin..

Nææ de skulle tage at sætte rapsolien på markedet istedet. Kender en der kører med det på sin BX 1,9 TDi og bortset fra at den lugter af frituregryde så kører han altså med det til 4,50.- dkkr literen 8)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

r_uldal skrev:
Nææ de skulle tage at sætte rapsolien på markedet istedet. Kender en der kører med det på sin BX 1,9 TDi og bortset fra at den lugter af frituregryde så kører han altså med det til 4,50.- dkkr literen 8)

Det dur jo heller ikk!!!

Så sider man jo og bliver småsulten hele tiden, og kører ind på hver eneste McDrive man kommer forbi..... :D

Så er besparelsen jo røget sig en tur! :wink:

Men jo - spøg til side - alternativt brændstof må vi nok se i øjnene er vejen frem?!

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ferrari Killer skrev:
r_uldal skrev:

Det dur jo heller ikk!!!

Så sider man jo og bliver småsulten hele tiden, og kører ind på hver eneste McDrive man kommer forbi..... :D

Så er besparelsen jo røget sig en tur! :wink:

Men jo - spøg til side - alternativt brændstof må vi nok se i øjnene er vejen frem?!

Ja det er lidt røv at have lyst til dybstegte rejer hele tiden fra kinagrillen :lol: Bortset fra det er de jo begyndt at køre på det i LeMan også (biobrændstof) og det rykker jo udemærket. Så længe det ikke er noget der gør man taber kræfter så er jeg sgu tilfreds og turbodiesel har jo for længe siden bevist at det er noget man kan regne med kan hives nogle HK ud af..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
r_uldal skrev:
de skulle tage at sætte rapsolien på markedet istedet. Kender en der kører med det på sin BX 1,9 TDi og bortset fra at den lugter af frituregryde så kører han altså med det til 4,50.- dkkr literen 8)

Da du her snakker om priser ekslusiv afgifter, så vil jeg da hellere køre på ganske almindelig diesel http://www.oil-forum.dk/Priser/Autodiesel.aspx
Ganske vist er prisen lidt større, til gengæld er der ingen problemer med vinterkørsel, motorgaranti, partikelfiltre osv...

/Lars

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Jeg glæder mig til at Brint teknologien vinder frem.
Det bliver bare så meget federe at se færdselsuheld i fjerneren :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

[quote="Transitfar"] Nå ja nu kostede den BX´er kun 3500.- dkkr så jeg syntes det er fair nok 8)

MHt brint så tror jeg vist det bliver en døgnflue med knald i.. Og ja det bliver ganske interessant at se uheld hvor en brintdrevet knallert 45 der smadres af en lastbil kan rydde det halve af fyn i en paddehattesky :twisted:

Næææ. Min hest i dette væddemål er sprit. Saab lavede en conceptbil for nogle år tilbage der kørte på sprit (eller ethanol om man vil) der havde en 2,8 liters turboladet V6 maskine der kørte på dette skidt monteret og den lavede små 400hk ved en forbrænding så kold at motoren desuden kunne laves meget lettere end en konventionel motor fordi man ikke havde nødigt at bruge helt så meget materiale.... Det syntes jeg personligt rigtig godt om.. At bilen så er det absolut fedeste og møgliderligere stykke køretøj på 4 hjul nogensinde i min mening 8)

http://www.saab.com/microsites/aero_x/G ... dex2.shtml

:P De endte så med at smide en 9-5 2,0T på markedet i sverige for kort tid siden som kan køre på begge dele eller en blanding. Kører man på benz har man 148hk men hælder man ethanol på ryger den lige op på 184hk :D

Check den her: http://www.automobilemag.com/news/0507_saab_95_ethanol/

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ethanol er sq vejen frem (det har været brugt i brasillien i en 25-30 år)

det forurener mindre+mere effekt når motoren er optimeret til det+billigere at fremstille (hvis regeringen vil) ulemper : koldstarter en vinterdag med -20 på termometeret+man bruger mere af det end benzin da man kører med federe blanding med ethanol

MVH Luske

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time