Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2006, 17:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
nogen der ved om der er hydralisk ventil løftere på en escort 1,3 fra 91.. hvis ikke hvad skal de så stilles..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 17:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Der er ikke hydrauliske løftere på den der gamle stødstangsmotor... :wink:

Står det ikke på dækslet, eller på låsepladen hvad ventilerne skal stilles til??

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 17:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
:arrow: Ind: 0,20mm
:arrow: Ud: 0,30mm, dog 0,50mm ved specifikation i form af mærkat på ventildækslet....

Ja, nogle af motorerne måtte lige have en anden knastaksel, med andre specifikationer.... :?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 19:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
tak..

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 19:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
En stødstang motor lyder som den skal ha stillet ventiler, men spillerummet behøves ikke at være for stor af den grund.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2006, 15:50 
Hey Jesper

Hvordan ser det ud med den ic du lånte af mig for at tage mål ?

Det er vel over et år siden du lovede første gang at levere den tilbage !!
De 2 andre gange du lovede den tilbage skete der heller ikke så meget !

Det er fandeme for dårligt :evil:
Det er sådan noget der gør man ikke gider være venlig, og låne sine ting ud :cry:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2006, 21:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Transitfar skrev:
dog 0,50mm ved specifikation i form af mærkat på ventildækslet....

Ja, nogle af motorerne måtte lige have en anden knastaksel, med andre specifikationer.... :?


Øhhh, tror min kærestes er ovennævnte model! Tog den værdi der stod i instrutionsbog og Haynes og ikk på mærkat i motorrum. Dvs. 0,3 mm! Hva kan der ske ved det? Er det skadelig på nogen måde??

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Senest rettet af s@g 15 feb 2006, 22:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2006, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Dårlig ventil justering er = dårlig ydelse og når det går helt galt brændt ventil/er.
Det er derfor 1,6 1,8 og 2,0 Zetec brænder ventiler.

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 feb 2006, 22:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
s@g skrev:
Transitfar skrev:
dog 0,50mm ved specifikation i form af mærkat på ventildækslet....

Ja, nogle af motorerne måtte lige have en anden knastaksel, med andre specifikationer.... :?


Øhhh, tror min kærestes er ovennævnte model! Tog den værdi der stod i instrutionsbog og Haynes og ikk på mærkat i motorrum. Dvs. 0,3 mm! Hva kan der ske ved det? Er det skadelig på nogen måde??


Ska måske lige nævne at der ikk rigtig var noe at justere. Stod ca på 0,3mm i forvejen!

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2006, 01:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 639
Geografisk sted: Østjylland
martin306xsi skrev:
Dårlig ventil justering er = dårlig ydelse og når det går helt galt brændt ventil/er.
Det er derfor 1,6 1,8 og 2,0 Zetec brænder ventiler.


Nu er det nok lidt vanskeligt at justere ventiler forkert på en Zetec....

/Nolan


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team