Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 14:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: hybrid turbo
Indlæg: 29 jan 2006, 21:06 
hybrid turbo hvad er det endelig og hvordan virker den. og har hørt man selv kan bygge den.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 21:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nu er hybrid vel et vidt begreb, men normalt forbinder man det med en turbine og en kompressor side egentligt ikke er tiltænkt hinanden. Somregel en lidt mindre tubineside og en lidt større kompressorside end hvad fabrikkerne siger vi skal køre med. F.eks. den velkendte T3/T4 som bestør af et T3 tubinehus og et T4 kompressorhus.

Bygge det selv... Det kommer an på mange ting - Bla. hvor afvejningen sidder og om aksler passer og sådan. Taler ikke af erfaring, men som udgangespunkt kan alt jo lade sig gøre - Jeg ville nok betale mig fra det ved en proff.

V/h Chr.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 11:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Og når man forsøger at samle en turbo, bør den altid afbalanceres. Selvom delene er afbalanceret hver for sig, skal det hele afbalanceres sammen også... Det kan man ikke selv...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006, 16:55 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Saab-Daniel skrev:
Og når man forsøger at samle en turbo, bør den altid afbalanceres. Selvom delene er afbalanceret hver for sig, skal det hele afbalanceres sammen også... Det kan man ikke selv...
Daniel.


Det er ikke helt korrekt Daniel. :D

Når man afbalancerer en turbo i maskinen, er det i princippet selve akslen med begge skovhjul på, der skal afbalanceres. Og når man gør det, har man nogen gange hverken turbine eller kompressor hus på.

Man afbalancerer kun selve lejehuset med aksel og skovhjul!

Du kan jo også sagtens afmontere både turbine og kompressor hus, og montere det igen uden at der er behøv for afbalancering igen.

Så derfor kan man godt lave en hybrid turbo, uden at afbalancere den, hvis den er blevet det i forvejen.

Man skal bare IKKE komme til at røre sin aksel, med ret meget mere end et My tryk, for så ryger afbalanceringen!

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 09:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Men for at bygge en større turbo, er vi vel enige om at skovlhjulet på kompressor siden er større end standard-delen hvis vi f.eks bygger en t03/04 hybrid ikke?? Så har du også haft skovhjulet af ;)
Selvom delene er afbalanceret tidligere individuelt, bør den (ifølge min bror der arbejder hos en cylinder-service hvor de afbalancerer turbo'er) stadig afbalanceres. Og hvorfor ikke, det koster en plov... :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 12:06 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Saab-Daniel skrev:
Men for at bygge en større turbo, er vi vel enige om at skovlhjulet på kompressor siden er større end standard-delen hvis vi f.eks bygger en t03/04 hybrid ikke?? Så har du også haft skovhjulet af ;)
Selvom delene er afbalanceret tidligere individuelt, bør den (ifølge min bror der arbejder hos en cylinder-service hvor de afbalancerer turbo'er) stadig afbalanceres. Og hvorfor ikke, det koster en plov... :)
Daniel.


Jeg tror et eller andet sted, at vi er enige og mener det samme?! :D

Vi siger det bare på hver vores måde.....

Min påstand var bare, at man sagtens kan tage både kompressor og turbine hus af uden at det er nødvendigt at afbalancere.

Men som du selv siger, så er det jo sjældent at når vi taler hybrid at man ikke også typisk har skiftet til et større kompressor skovhjul!

Og så skal skidtet jo afbalanceres! :D

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 15:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Præcis, der er jo ikke så meget at hente i større hus, uden at skifte skovlhjul ;)
Så længe vi er enige :)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team