Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 jan 2006, 19:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Har en Polo 1,1 fra 1981, som ikke vil starte. Har skiftet batteri, tændrør, tændkabler og strøm fordeler. Generatoren er også ny. Den kører langsomt rundt når jeg prøver at starte den, og lyder nogen gange som om at den er ved at være der, men det sker bare ikke. Har tjekket at der er gnist, og at der kommer benzin til karburatoren.

Har i dag fået af vide at det muligvis kan være en dårlig starter. så prøver at trække den i gang i morgen (har prøvet at skubbe, men er svært at få fart nok på når der er glat). Det skal lige siges at gnisten ikke er særlig kraftig, og har fået af vide at det netop kan ske hvis starteren sluger for meget strøm. Giver det nogen mening? Hvad skal jeg ellers prøve? Håber der er nogen der har en ide til hvor jeg skal starte.

På forhånd tak

Mvh Bjarki


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Start
Indlæg: 26 jan 2006, 22:10 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Indlæg: 38
Geografisk sted: Byrsted Nibe
Når bilen er fra 1981 kan alt jo være slidt. Også starteren.
Hvis det var min bil ville jeg skille starteren ad, skifte kul og ellers kontrollere for irrede forbindelser.
I enden af relæet er der et sæt kraftige kontakter der bærer starterstrømmen. De kan være brændte.
Evt. købe en ny starter hvis det ikke kan betale sig at reparere den gamle.
Kontrollere evt. på en løs gearkasse at starteren trækker drevet rigtigt ind og holdes inde.
Skifte bøsningen der sidder i gearkassehuset.
Den skal smøres inden monteringen ved at presse olie igennem bronzen. Tør overskydende olie væk.
Husk at det er forbudt at smøre akslen og drevet på starteren. Evt. fedtstof vil samle koblingstøv og få starteren til ikke at virke. Det samme sker jo f.eks. pga. en utæt svinghjulspakdåse.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2006, 10:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
husk at checke stelforbindelsen som noget af det første... det er jo det billigste at lave. sæt et startkabel på starteren og op til - polen på batteriet. der kan nemlig også være dårlig forbindelse mellem starter og gearkasse, det har jeg prøvet for mange år siden med samme motor i en golf.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2006, 11:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Tak for jeres input.

I mener altså også at det er sandsynligt at det er starteren den er gal med? Men hvis det er stateren, burde jeg vel kunne skubbe/trække skidtet igang... Ved ikke om jeg får tid til at kigge på den idag, men ihvertfald i løbet af weekenden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 11:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Har nu prøvet at få den trukket igang. Efter et par forsøg fik vi endelig gang i den. men den kørte meget dårligt, og den kunne slet ikke tage gas. Holdt speederen i bund uden at der skete noget, og hvis man slap spedeeren gik den ud. Så den kan altså ikke få bilen til at køre. Så det tyder altså på at der er noget mere alvorligt galt end bare starteren. Får nok lavet en kompressionstest i løbet af ugen. Nogen der er har nogen nye idéer?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 12:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 492
Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
sidder kablerne som de skal...

_________________
Mvh Jesper
Jb coolers
Tlf: 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!


Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jan 2006, 12:17 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Det skulle de meget gerne gøre. Det er dog ikke mig selv der har gjort det. Hvor finder jeg ud af hvilke der skal side hvor? Har haft dem taget af, men har sat dem tilbage samme sted igen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 22:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Ikke nogen der har nogen forslag? Er lidt i tvivl om hvor jeg skal tage fat.


Top
 Profil  
 
 Titel: Start
Indlæg: 31 jan 2006, 22:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
Indlæg: 38
Geografisk sted: Byrsted Nibe
Jo men det er et meget bredt spørgsmål du stiller.
Og nu siger du at du har skiftet tændkabler, men spørger også hvordan de skal sidde.
De skal sidde 1-3-4-2
1-eren er mærket med en lille streg eller "hak" i kanten af fordeleren under dækslet.
Hvis ikke den kan køre ved at trække den igang er det jo f.eks. ikke starteren der fejler noget.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jan 2006, 22:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 145
Geografisk sted: København
Det den tidligere ejer der har skiftet dem. Og de sidder som de skal (har tjekket). Hvis jeg evt. skal ud og lede efter en ny motor. Hvilke andre motorer vil så passe i? Tænkte på om en 1300 måske ville kunne bruges.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team