Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 04:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2005, 22:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
jeg har altid troet at en rs 2000 var en 2,0 zetec men ved nu at det er en doch..

hvad er forskellen på det de maskiner... hvilken er bedst til tuning

er der noget der passer over på hinanden.. feks toppen.. kan man lægge en rs 2000 top på en zetec??

hvad med manifoldene.. passer de på hinanden???

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2005, 22:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
man bliver klogere og klogere.. fair nok det er en doch eller dohc..

men kun en 8V.. det er kun rs 2000 der har 16ventiler... har jeg ret??

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2005, 22:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:46
Indlæg: 30
Geografisk sted: midtsjælland/ringsted
en rs2000 doch er samme type motor som der ligger i sierra2.0doch
og ja den er 16ventilet, og med kæde,
Tror ik doch(rs) og zetec passer dele sammen
hva der er bedst at tune på, ved jeg ik men i england kan man da finde
nogen der laver en del hk på begge typer motorer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 01:29 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
Rs2000 er den samme som sierra - der er endda en på fordklub.dk der har sat en rs2000 top på sin sierra (doch) - :D

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 07:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Indlæg: 533
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
For at forvirre endnu mere, så hed de første Zetec maskiner også DOHC. På min Escort Sport fra 12/1994, står der DOHC på ventildeklset - selvom det jo i alm. tale er en Zetec.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 08:13 
of forvirringen er komplet. jeg trode faktisk at der var flere der havde styr på det.. men DOHC er jo noget der står for Dobbelt Over Head Camshafts. oversat ti dansk dobbelt overliggende knastaksler. og det har både sierra´s 2,0 8V maskine og escors RS2000 MKV-VII og alle Zetec maskinerne.

en sierra 8V maskine hedder N9C og den sidder som 8V i bla galaxy,transit og scorpio. den kan også fås som 16V i galaxy og scorpio. og der er også lavet en 2,3 version med 16V i galaxy og scorpio. alle er med knastkæde. der er kun små ændringer som gør dem forskellige. 3

en Zetec er jo også en DOHC 16V om det så står der eller ej. men har intet tilfælles med en N9C motor. ikke så vidt jeg ved.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 08:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg har heller aldrig fattet Zetec begrebet. Senest bruger Ford det i Focus, hvor motoren reelt er en Volvo 5 benet 20v med turbo..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 09:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
står der zetec på ST motoren?? jeg kan ikke lige huske det. jeg fatter heller ikke at de har brugt en volvo maskine når mazda har en fin trykladet 2,3 R4 motor i deres mazda6. og der eftersigende kommer en mazda3 med en 2,0 med turbo.. men der er sikkert en mening med galskaben. durateq som der står på fords nyere motore stammer fra mazda. det er altsammen så vidt jeg husker men kan naturligvis tage fejl.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 10:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Geografisk sted: Frederikssund
Her er hvad jeg husker af Fords motorhistorie i grove træk.

I 70érne kom OHC/Pinto og derefter i 80´erne CVH motorerne
I 1991, kom de nye flerventilede motorer og dem kaldte Ford Zetec.
I 2004 kom de 4 cylindrede til at hedde Duratec, som V6 modellerne havde heddet nogle år.

DOHC blev først benyttet om de 16 ventilede OHC modeller og er siden benyttet til 16V modellerne.

Den nye ST hedder Duratec.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 dec 2005, 10:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Sorry, ja jeg kiggede lige i Bilmagasinet igen, og på plastskjoldet over motoren står der Duratec ST

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team