Har lige installeret et vacuummeter i vognen, men synes det virker omvendt i forhold til hvad jeg regnede med! Når jeg accelerere ligger vacuumet på 0, når jeg er oppe i fart og slipper gassen lidt, stiger vacuumet. Hvis jeg træder på speederen igen. falder vacuumet til 0 igen....
Nu mere bilen accelerere nu mere stiger vacuumet ville jeg mene? Er det mig som er helt galt på den?
Troede at nu mere luft motoren sugede igennem manifolden, nu mere vacuum. Altså at studsen til vacuumet fungerede som en ejektor!
Så spørger jeg squ nok dumt igen! Hvad med tændingen? Tændingen skal jo justeres via vacuumet. Det gør den så kun når jeg tager gassen af motoren, troede det gjort under acceleration....?
Det er squ nok mig som har veendt det hele på hovedet
Det vil sige at du kun regulere tændingen når du slipper gassen?
Har lige fået monteret en ny cacuum dåse på vognen da den anden ikke fungerede længere, og min mekaniker sagde at det ville være en verden til forskel når bilen accellerere. Men kan ikke mærke en skid når jeg køre i vognen... Men det er jo så fordi at det ikke har en dyt at sige!
Men hvis jeg giver fuld gas står vacuumet på 0, men hvis jeg slipper gassen fulstændig går den også på 0. Det er kun hvis jeg er oppe i fart og ca halvere gassen at den stiger i vacuum......
Skulle vacuumet ikke stige markant når jeg slipper gassen helt også?
du skal se sådan på det at når der ingen vacuum er og vacuumdåsen står i sin neutrale position, er der mest avancering af tænding, når du så slipper gassen eller kører med halv gas og der dannes vacuum så tænder den senere, der er mest brug for høj tænding under acceleration desuden reguleres din tænding mekanisk eller elektronisk i forhold til omdrejninger alt afhængig af hvad din bil er for en
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor