Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 07:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jun 2005, 19:36 
Hej med jer har et problem med min passat 1.8 i monop.
Den tikker, har skifte ventilløfter men tikker stadie,
Har hørt at kan være dyssen der tikker eller hvad kan det være.
Bilen har kørt 165,000 km. Hjælp mig.

v. h. frank


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2005, 11:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Dysen klikker en del - det er en elektromekanisk indretning, og det giver nu en gang noget lyd.
Prøv at finde en anden bil med elektronisk indsprøjtning og lyt til den og prøv at sammenligne.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2005, 19:39 
Wildert skrev:
Dysen klikker en del - det er en elektromekanisk indretning, og det giver nu en gang noget lyd.
Prøv at finde en anden bil med elektronisk indsprøjtning og lyt til den og prøv at sammenligne.



tak for det vil jeg prøve,det er fordi jeg skal have sc14 roots kompressor
på, så skulle den grene være 110 % o.k.
men har lige et spørgsmål ,den har ligt udfald fra tomgang og op til 2500 o/m har
udskiftet tændspole og modul og t-kabler / tændrør men er der i nu?
Hvad kan der være galt?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2005, 19:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
øhh beskriv nærmere

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jun 2005, 20:51 
[quotudfald

ja der giver lille bom fra udstødninig ,fra tomgang og op til 2500 o/m har som skivet udskiftet tændspole og modul og t-kabler / tændrør.
Hvad kan der være galt?

v.h. frank


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 01:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
uha kan være lidt svær den der, men da du har tjekket din tænding og udskiftet div. dele så er det nok ikke der den er gal,

for en sikkerhedsskyld tjek lige at din knast dår på mærkerne og at remmen ikke er slap, der kan være lækage i dit vakum system( kan høres ved en svag hvislen) ellers har jeg en mistanke om at du måske har en død lambdasonde, da det kun er op til ca 2500 omdr. og det er tæt på det omdrejnings tal hvor styringen begynder at køre open loop, tjek evnt. for dårlige forbindelser

mvh rs

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 13:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
det kan også være din tps som er ved at være slidt!
Hvor langt har den kørt?

mvh peter


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jun 2005, 16:02 
vag mekaniker skrev:
det kan også være din tps som er ved at være slidt!
Hvor langt har den kørt?

mvh peter


den har 165,000 km og hvad er en tps ?

v.h. frank


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team