grydesvamp skrev:
jeg har gjort det på min lada og det var faktisk pænt nemt.
selve pumpen/måleren sider spændt fast på tanken i et låd det låg pilles af og i dettte svejses en studs til returløb obs. husk at returløb skal være større end fremløb (grunden til dette har hvis noget at gøre med modstand for pumpen = kortere levetid..)
En lidt bedre forklaring udbedes, m.h.t. rørstørrelse.
Da der er noget jeg ikke kan få til at stemme.
Hvis vi feks har 3 bars tryk med kortsluttet pumpe, og 3 bar ved maks belastning- benzinforbrug, så er returen stor nok.
Hvis trykket falder så er pumpen enten for lille eller returen for lille.
Jeg har selv 10 mm fremløb og 8 mm returløb udvendig mål.
Og har ingen problemer sel når jeg har alle 4 dyser åbne på en gang, under mine forsøg.
Og der er mange biler der kører med et større fremløb end returløb, som standart montering, og det er både karb. og sprøjt.
Har aldrig stødt på det omvendte.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html