Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 13:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 maj 2005, 19:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hey, er der nogen af jer klove hovedder der kan give mig et tip til at tjekke bladings forholdet på en 2takt's MC????

Det drejer sig om en 3½'er med 2cylinder og med en karburator fra først i 80'.(motoren er standart) Har en anelse om at den måske for forlidt ved delgas og fuldgas men er ikke sikker har tjekket farve på tændrør og det ser rigtigt ud (ikke hvid/brændt eller sort) Jeg kan jo ikke bare lige smide en CO tester eller en Lamda sonde på den.

Når den er varm og man akselrere så kan den finde på at skyde i karburatoren, men kun ved ca. 3500-4000omdr. ( den har max effekt ved 5500omdr.) dvs. ca. et sekunt før man har tænkt sig at skifte gear. (lidt iriterende)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2005, 23:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
du må bare spænde en 12V CO tester på den :lol:

ikke de mest præcise men det vil nok give dig en finere måling end næsen til tændrørs metoden :lol: ...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 16:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
kan godt lyde som om du har en utæt membran.. men spørg på et knallert forum de er for det meste pænt meget inde i det med 2t.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 16:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
tinasmartin skrev:
du må bare spænde en 12V CO tester på den :lol:

ikke de mest præcise men det vil nok give dig en finere måling end næsen til tændrørs metoden :lol: ...


Hmmm.... det bliver sku ikke nemt når den kun er udstyret med et 6Volt's anlæg.

Havde tænkt på 4gas testeren oppe på arbejdet, men ville nok blive lidt upopulær hvis den gik ned pga. at jeg har fyldt den med 2T olie, den køre jo på en 3,3% blanding.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 16:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Kunne det ikke være et tændings problem?
Køre den med drejeventil, eller membran, hvis den altså har nogen?
Eller er det som en god gammel maxi med en studs direkte fra karb. til cylinder...
Evt. hvad for en cykel er det..?

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 maj 2005, 16:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Der er ingen membram eller dreje ventil, det er på den gode gamle dags metode.

Har tjekket platin af stand og tidspungt flere gange, og det stor ok.

Det er en tjekisk Jawa type 634,5 350ccm. ombygget i klassisk cafe racer stil.

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 maj 2005, 23:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
okay ja så du'r det ikke...

er det en sådan en her??
http://members.aon.at/wlonsing/jawa/myj ... ery_e.html

har du forsøgt at gennemrense karburatoren (totalt adskildt og renset i benzin eller lign med en lille børste og blæst af med trykluft og samlet igen tænkte på om der kunne sidde en dum vandbobbel eller lidt smuds som driller når den skal have max gennemgang)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Jep, det er den model min er bare en type634-5 (hans er en type634-4=lidt ældre end min) Min er så iøvridt lettet for alt det der ikke har nogen funktion Dvs. sidedæksler og luftfilterhus, speedometer, omdrningstæller, instrumentbord og monteret med nogle noget mindre skærme.

Har haft karburatoren skilt ad flere gange, nu er der nu ikke så meget i sådan en gimel jikov karburator, men der skal jo være hul de steder der skal noget igennem.

Tænkte lige så meget på tjek af blandings forhold til når der skulle tunes lidt på den (anden karburator, udstødning og skyldekanaler)

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jun 2005, 22:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Hvad er det første folk for at vide her inde når deres motore ikke går ordenlig?????????

Tjek tilførsel af benz, og at der ikke er løse forbindelse i tændings delen.....

Har justeret tænding 2 gange meget meget omhygeligt, og renset karburatorren flere gange, skiftet luftfilter til et K&N type. Med eneste resultat at den ikke skød mere i karburatoren, men begyndte at lave små udsættere. Pis tænker man så, hva er der nu galt med det gamle lort!!!!!

Så igår gik den i stå 4 gange inden jeg kom hjem fra arbejde (så er man ved at være desperat) Finder ud af at benzin hanen er stoppet, det har ellers ikke været noget problem, men bliver glad da jeg tror at jeg har fundet problemet.
Men her til morges, går den ikke istå men har meget kraftige ud sættere ud, svinet bliver holdt igang, skal jo på arbejde. Kikker lidt på tændinge i middags pausen og finder ud af det lille stykke blik der sider nede ved det ene sæt platiner som holder ledningerne til Kl.1 og komdensator, lige præsis kan røre stel når motoren vibrere ved et bestemt omdrejnings tal.

Så lusket kan en fejl være...

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2005, 01:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Det var sku en led en.. :shock:
Men godt du fandt fejlen..... :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 74 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team