overladning og venstrefodsbremsning ?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Ræserjørgen

overladning og venstrefodsbremsning ?

#1 Indlæg af Ræserjørgen »

skal jeg til at træde dobbelt så hårdt på bremsen før sving ,når jeg gerne vil holde gassen i bund hvis jeg får turbo eller kompressor på ? det er jo i forvejen begrænset hvad wakum der er i indsugningen når spjældene står helt åbne på en alm sugemotor og der skal trykkes godt til på bremsen , og bliver det værre af fx at køre med +1bar ?? eller sætter man bare en envejs luftventil på slangen fra bremseforstærkeren ? eller det er måske standard ?

og hvad nu hvis man kører med antilag og tomgangen ligger på 2500 rpm ? så er der jo heller ikke wakum ved sluppet speeder ?? så har man da osse et mindre problem når man skal stoppe eller hvad ?

Mærkelige spørgsmål er en livsstil :)

GIB GAS
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

Re: overladning og venstrefodsbremsning ?

#2 Indlæg af mh »

Ræserjørgen skrev:eller det er måske standard ?


8) se du kan jo selv svaret 8)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#3 Indlæg af Nolan »

Forstærkeren er tilsluttet efter gasspjældet og der er ALTID vacuum på et eller andet tidspunkt. Hver gang du slipper speederen 'fylder' du forstærkeren så den er klar til at assistere bremserne.

Prøv at stoppe motoren og tryk så på bremsen - de første to-tre gange er der assistance fra forstærkeren selvom der ikke er vacuum tilstede.

Og, ja - der sidder jo en kontraventil.... Det er den lille sorte dims, der sidder inline på slangen.

Mvh
Nolan
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Hvis du er bange for at miste vacumet til bremseforstærkeren grundet din lidt anderledes køre stil så prøv at se på en diselmotor, der er en separat vacumpumpe, og i mange tilfælde sidder den sammenbygget med generatoren.
Ellers drop forstærkeren, da den ikke er linær i sin funktion, byg bremsesystemet om og byg videre på dine benmuskler.
Rigtige racere kører uden forstærker :wink:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar