Jeg har meget svært ved at se effekten af powerwrap.
Da du har en klods på ca 30 kg i støbejern (udstødnings manifolden) lige inden turboen. Denne klods er lang tid om at optage varmen, og tilsvarende tid om at afgive den igen. Disse egenskabe førsøger man nu at forbedre med et tyndt lag isolerende materiale omkring rørene.
I håbet om at udstødnings gassen er lidt varmere når den når turboen.
Over denne korte afstand med den hastighed, og temperatur gassen har.
Tror jeg ikke man kan få en målbar ændring.
Resultatet ville nok blive bedre hvis turboen sad på et 2 meter langt tyndvægget stålrør.
Faren for revner er ikke alene styret af om manifolden er rødglødene eller ej.
Hvis dette var kriteriet så burde en manifold på en sugemotor, eller en Diesel jo aldrig revne, men det gør de jo selv uden powerwrap
Powerwrap forværre bare tingene da man har sikret sig en mere uens opvarmning/nedkøling af manifolden, og dermed har introduceret nye og større spændinger i manifolden, med en større sansynlighed for revnedannelser.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html