Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 08:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 apr 2005, 15:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2005, 18:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Morten Lunde skrev:
Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten


Smider måleren over højre skulder og nyder synet af in stationær bil i garagen :roll:
Hvis man vil have en bil der kan køre så sætter man filtret foran luftmængde/ masse måleren. og beholder resten af systemet.
Helst med et rør imellem der er min 10 cm langt for at undgå uheldige turbolenser, der kan forvirre måleren.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2005, 19:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Morten VJ skrev:
Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen :roll:

He-he, det var også min første tanke :wink:.
Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren 8) ???

Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler)
Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til....

VH Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 apr 2005, 19:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
Morten VJ skrev:
Smider måleren over højre skulder og nyder synet af en stationær bil i garagen :roll:

He-he, det var også min første tanke :wink:.
Men mon ikke bilen kan køre/bevæge sig på en eller anden måde uden måleren 8) ???

Forøvrigt er det ikke en LMM (luftmængdemåler), men en MAF (Mass-Air-Flowsensor = luft-masse-måler)
Mængdemåleren måler kun, hvor mange liter luft motoren sluger, mens masse-måleren stort set fortæller hvor mange ilt-atomer, der skal sprøjtes benzin ind til....

VH Lars


Jo self med to mand der skubber og en bag rattet der siger brum brum. :D

Her er det danske/Tyske sprog jo så vidunderligt.
At forkortelsen LMM både kan betyde en luftmængde måler, og en luftmassemåler, Men når man står med dem i hånden så er man ikke i tvivl.
En Lmm har en klap, hvor en LMM har fri gennemgang med et ellet 2 finmaskede gitre :lol:

MVH

Morten
MVH Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: sdfsd
Indlæg: 26 apr 2005, 21:54 
Hmmm... :o

Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil :lol: såeeeeeeeeeee :shock:


Top
  
 
 Titel: Re: sdfsd
Indlæg: 26 apr 2005, 22:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
dwcv skrev:
Hmmm... :o

Det eneste der sidder på en Sierra DOHC før gasspjældet er sku' en tomgangsventil :lol: såeeeeeeeeeee :shock:


ja nemlig ja.. ved heller ikke hvad de fabler om?? en dohc køre map.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2005, 06:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
:oops: Syntes sgu nok, der var lidt flimmer på den indre skærm... :oops:
Der er vist dømt kvajebajer, hvem kommer?????? 8)

MAP = Manifold Absolute Pressure, dvs den beregner benzinmængden efter trykket i manifolden.. :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2005, 22:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Morten Lunde skrev:
Hejsa.

Hvis man nu sætter luftfilter direkte på spjældhuset på sådan en fætter, hvad kan man så gøre ved luftmængdemåleren??

Lige et spørgsmål fra en ven.

Mvh Morten


Hvis man afmonterer stikket på den luftmasseflowmålertermostatpussenussertomgangsventildims kan motoren i hvert fald ikk holde sig igang. En simpel måde at montere sportsfilter ku være at kappe indsugningsrøret ved plenumkammeret (den firkantede boks) og sætte filteret på der. Gir lige så god en lyd.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 00:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2003, 17:22
Indlæg: 210
Geografisk sted: Vestjylland
Jamen så siger jeg tak for alle de dejlige blandede svar :D

Vi har også prøvet bare at smide den direkte på og det kører den lige så fint af, pånær, som s@g siger, at den går ud hvis stikket bliver hevet af så det forklarer en del at det så "bare" er en tomgangsventil.

Må indrømme at der ikke skal så satans meget til for at en Sierra DOHC lyder godt når der kommer åbent filter på :lol: Er det topstykkets udformning eller indsugningsmanifolden der gør det??

Mvh Morten

Ps. Hvis der er gratis piverter så kan "Vollen" hurtigt finde vej til Horsens :D

_________________
Billede


Volvo for life

-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 apr 2005, 12:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Jeg lavede den operation jeg beskev tidligere, på den DOHC inj jeg havde. Gav mindst 15hk bare i lyd :wink: . Senere satte jeg en Simons 2,5" på bilen, og der ku ikk høres nogen forskel mellem orig og sportsudst.

_________________
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team