Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2005, 20:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Er der nogen der ved hvordan dem med den røde Toyota corolla med 2 motorer i, har fået fyldt mere olie i deres støddæmpere?
Er i nemlig i gang med en rallybi der skal ha lidt hårdere dæmpere uden det må koste for meget... :)

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 21:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Olie mængden i dæmperen har ingen indflydelse på hvor hård eller blød dæmperen er, med mindre den mangler olie.
Dæmpnings effekten er helt styret af dæmperens konstruktion, og oliens viskositet.
Og egentlig er det nok det dummeste sted at spare penge når vi taler rally, og alle andre former for race.
Køb nogle billige gasdæmpere hvis vi taler en buget løsning, og skift dem relativt ofte, da de bliver belastet ud over konstruktørens vildeste fantasi.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2005, 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Men nu kører vi kun i standart klasse og det skal være møg billigt. Til næste år skal vi nemlig til at køre rallysynet... Så det skal kun holde i år.

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2005, 13:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 02 maj 2004, 23:37
Indlæg: 450
Geografisk sted: Vejle
Mig bekendt er en støddæmper ikke lige lavet så den er til at skille ad og samle igen og det lyder noget risikabelt. Så dyre er støddæmpere jo umiddelbart heller ikke...

_________________
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2005, 14:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Nej det ved jeg godt de ikke er. Men det er også kun et forsøg...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2005, 21:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
i "gamle" dage gjorde man det vist ofte... har hørt nogle gamle taunus gutter der hælte en anden olie i deres støddæmpere. mener der skar bunden af med en vinkelsliber, ellers borede de et hul. kan ikke hlt huske det. så hælte de olien ud og hælte motorolie i støddæmperen, og svejste hullet til igen. prøv og lad os høre om resultatet ;)

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2005, 12:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
møffe skrev:
i "gamle" dage gjorde man det vist ofte... har hørt nogle gamle taunus gutter der hælte en anden olie i deres støddæmpere. mener der skar bunden af med en vinkelsliber, ellers borede de et hul. kan ikke hlt huske det. så hælte de olien ud og hælte motorolie i støddæmperen, og svejste hullet til igen. prøv og lad os høre om resultatet ;)


Jeg ved nu ikke om det er en supergod idé at begynde med..
Da jeg arbejdede på et skibsværft, kom jeg til at ramme et hydraulikrør med tiggeren, da jeg skulle til at svejse et besværligt sted nede under motorfundamentet.. Behøver jeg at sige der stod en flot ildstråle ud :shock: :?

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2005, 15:18 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2004, 22:18
Indlæg: 148
Geografisk sted: Danmark
Nej tror ikke det er en god ide at svejse på dem...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8557

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=58347


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2005, 18:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
du behøver jo heller ikke at fuldsvejse den i et hug. hvis man nu bore et hul- og hælder den gamle olie ud og måler hvormeget der er i. og så smider 10/40 i i stedet i samme mængde. og så lukke hullet igen med en svejseklat. og så holde den bil som de skal monteres på langt fra offentelige veje.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 apr 2005, 21:24 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
Har selv brugt følgende metode på min lættere modificeret
chevrolet 1955.

1. bor hul i støddæmperen 1/6 fra toppen.
2 mm hul (obs olien er ofte under tryk og det sprøjter ud når du bore)

2. tøm for olie mål evt mængde.

3. hæld gearolie eller en anden olie der har den ønskede viskositet bevæg støddæmperen frem og tilbage så olien cirkulere.
sørg for at støddæmperen er skubbet helt sammen før næste pungt.

4. skaf et spændebånd og et stykke gummie 10X10X4mm evt. kølerslange og placer det over hullet med spændebåndet over spæ
nd godt til og monter støddæmperen igen.(tjek at spændebåndet kan være der).

følgende er kun tæstet på almindelige støddæmper altså ikke MCpearson typen.

Virker "fantastiskt" men er selvfølig en lappe løsning .

ps. min chevrolet 1955 her trukket 0,95G lateralt


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team