Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 16:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2005, 13:12 
Hej der
Jeg har en Ducati 888, der er med indsprøjtning og Weber Marelli P8 computer (som vist nok også bruges på Ford Cosworth og Porsche).
Når jeg slipper gassen "skyder" den i udstødningen.
Jeg har fået at vide, at det skyldes at den står for magert i blandingen, men det ved jeg ikke om passer, hvad mener de kloge hoveder?

Jeg har målt CO-tal igår og via den indbyggede CO-skrue i indsprøjtningsboksen satte jeg den op på ca. 4%, men det tror jeg ikke selv virker til noget over 2.000 o/min alligevel, jeg kunne ihvert fald ikke mærke den stor forskel...

Nogen idéer?

MVH
Hansi


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2005, 15:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2004, 19:03
Indlæg: 139
Geografisk sted: syd på djævle øen
hej hansi selv om jeg er mc mekker så er duken ikke lige mit områd(der er jo ligsom at værer HD mekker) men det at den skyder vil efter min over bevisning værer overskud af benzin som den lukker med ud i uds nå du slipper gassen,men hvis dens styrebox virker som alle ander MCers så vil den selv reguler benzin mænde alt efter temp/luft/ydelse,osv------en helvdes masse følger men det med de 4%--du måler co med fuld belastning, så du er sikker på at den får nok-----MEN lad nu værer med at skruge på alt for meget ellers skal du bare forbi duk værkstædet og ha sat computteren på og det koster :wink: ps :det lyder jo også ok nå man slipper gassen(bang bang....rassel rassel....tører kobling :wink: )mange store chopper knalder også så jeg troer ikke du skal være bange for det,men ellers må du en ture forbi en mekker. men ellers godture og stiv p.. og håret til bage 8)

_________________
alt under 1,bar er kun for lyden skyld


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2005, 15:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Min boss køre duke....
Han sagde det kunne være noget ventil justering som ikke var i orden..
Er det en SP'er du har eller en alm. 888 ?
Tænkte mere på om du havde en eller to dyser pr. cylinder...
Hvis du har to dyser pr. cylinder som boss'en har, er det ikke ualmindeligt at køre med en CO på 6%...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 85 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team