Har fra en medarbejder hos T&S, at man bevist jagter disse personer.:
Praksis er at man ser gennem fingre med kørsel på udenlandske plader de første 3md., idet det anses for rimeligt at personen har 3md til at få bilen indreg og betalt fri til dk plader. Sker dette ikke, vil T&S tage sagen op, og kan det bevises at personen har haft bilen i dk i mere end 3md. så falder afgiften til betaling promte, og praksis er at der falder en bøde oveni. Bødestørrelsen afspejler afgiften 1:1, dvs man får lov at betale afgiften 2gange.
En evt retssag vil tage udgangspunkt i at personen HAR kørt i bilen i mere end de 3md. og bevisbyrden er som regel placeret hos personen.
Med andre ord: Det kan blive enddog særdeles dyrt at rode med det, og forsøg ikke en retssag, da bevisbyrden ikke ligger hos T&S men hos DIG.
Taber du denne sag, tilfalder alle omkostninger dig. Vinder du den, skal du selv betale dine egne omkostninger.
Altså: en "no-win situation".
Jeg ville ikke turde gøre det julenummer i dagens danmark.
Det vil nok være billigere sluppet at sælge mitsu-piller til skolebørn, end race rundt i en svensk indreg. lambo i +3md....
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!