Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 18:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hey Drenge

Jeg har en ven som lige har købt en lejlighed i sverige, og igår sagde han at jeg godt må flytte min adresse hjem til ham i sverige, og på den måde købe en fed bil rimelige priser, men det jeg har hørt er at politiet skulle være meget efter en hvis man laver sådan et nr. Er der nogen herinde fra der kender noget til sådan, og er det for risikabelt at gøre det på denne måde.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Der var for noget tid siden, en "klapjagt" på folk som laver det nummer, og de danske myndigheder er begyndt at samarbejde med de svense med at komme problemet til livs. Det kan blive meget dyrt, bilensafgift helt op til gane 2 mene rjeg det er, og så en ordentlig bøde oveni bagefter:(

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Det bliver jo ikke lovligt at køre i en ikke-dansk registreret bil, blot fordi man har sin adresse udenbys... :? .
Man skal rent faktisk BO udenfor Danmark, og det offentlige har i 2004 fået forbedrede muligheder for at samkøre div. registre.

Så kort og godt: Lad være.... :wink: .

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Malmö
Har en kammi der har gang i det nummer pt...
Han søger lejlighed nu da han føler det er ved at være tæt på... han har også sin svenske bil til salg...
Moralen er: for din egen skyld, lad være.. du bliver bare busted..

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
tror også at jeg dropper det

Titel:
Moderator

Har fra en medarbejder hos T&S, at man bevist jagter disse personer.:

Praksis er at man ser gennem fingre med kørsel på udenlandske plader de første 3md., idet det anses for rimeligt at personen har 3md til at få bilen indreg og betalt fri til dk plader. Sker dette ikke, vil T&S tage sagen op, og kan det bevises at personen har haft bilen i dk i mere end 3md. så falder afgiften til betaling promte, og praksis er at der falder en bøde oveni. Bødestørrelsen afspejler afgiften 1:1, dvs man får lov at betale afgiften 2gange.

En evt retssag vil tage udgangspunkt i at personen HAR kørt i bilen i mere end de 3md. og bevisbyrden er som regel placeret hos personen.

Med andre ord: Det kan blive enddog særdeles dyrt at rode med det, og forsøg ikke en retssag, da bevisbyrden ikke ligger hos T&S men hos DIG.
Taber du denne sag, tilfalder alle omkostninger dig. Vinder du den, skal du selv betale dine egne omkostninger.

Altså: en "no-win situation".

Jeg ville ikke turde gøre det julenummer i dagens danmark.

Det vil nok være billigere sluppet at sælge mitsu-piller til skolebørn, end race rundt i en svensk indreg. lambo i +3md.... :shock:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Them
HenrikGM skrev:
bevisbyrden er som regel placeret hos personen.

Underligt i grunden - Det danske retssystem kører normalt med den procedure "Du er udskyldig, til modsatte er bevist" - Men det er selvfølgelig også T&S vi har fat i. Men kan de omgå normal praksis :?:

Titel:
Mester Medlem

det der med den omvendte bevis byrde er en af VOLD og SKVATS kæpheste... HENRIk prøv at fortælle din bekendte ved T/S, at du mener at der findes, et par kendte MC bander, der bruger det der med tyske eller svenske plader meget... og har gjort det i en del år! MÆRKELIGT DET KAN BLIVE VED!!! sådan er der så meget. prøv samtidig at bede om reel dok. på et sag hvor synderen er afkrævet ,og dømt til at betale afgift 2 gange!? det jeg prøver at fortælle er at der findes mange skrækhistorier.... men sort på hvidt? MVH. søren

Titel:
Moderator

Jeg kom tilfældigt til at sidde i selskab med sådan en fyr(kom næsten til at føle mig helt skyldig, ligesom når en betjent stopper een på landevejen, uden man ved hvad man har gjort), men udspurgte ham så om de forskellige toldregler osv. og der kom emnet frem.

Mange af de omtalte MCister kan de ikke knalde fordi de rent faktisk bor i sverige, og dem der ikke har _alt_ papirarbejde iorden har de luget fra på nuværende tidspunkt, ihvertfald dem de havde i hans distrikt.

Han ville ellers ikke udtale sig om konkrete sager grundet tavshedspligt, men efter langt tids møjsommelig snakkenrundt om emnet, lykkedes det at komme så langt at de for godt 1år siden snuppede 4personer i vejleamt for den forseelse, og der var afgift/bødeforholdet 1:1. I alle tilfælde var det tale om 6cifrede beløb, både for bøden og for afgiften. Han nævnte det var "store toyotaer og en enkelt subaru", og derefter var han klappet i som en østers.

Jeg har ingen grund til at tro han fyldte mig med løgn. Det kan selvf. være tilfældet, men så var han dygtig nok til det.

Har set T&S være med på eet af de lokale streetraces, hvor de snakkede meget og længe med alle de udenlandskebiler der var med lige præcist den aften(de MÅ ha fået et tip et sted fra!) og svjv så er disse biler idag alle afhændet. Måske de har fået en lille advarsel, ved det ikke.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

hvis du prøver at kigge lidt. på hvilke udmeldinger de (T/S) plejer at komme med til div. medier, er det i mine øjne utroligt at en sådan historie ikke skulle være omtalt på landsdækkende TV/ div. aviser! MVH. søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time