Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 15:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Nyt Medlem
Brugeravatar

jeg går og drømmer om at bygge min egen bil, kunne derfor godt tænke mig at vide om den kan synes og godkendes i lille danmark.
Det er "mania spyder" den er bygget på en vw type 1 bund.....
Er der noger her inde der ved lidt om sådan noget...
pris mæssigt... ?

Vedhæftede filer:
mania14.jpg
mania14.jpg [ 43.04 KiB | Vist 1383 gange ]
mania13.jpg
mania13.jpg [ 57.71 KiB | Vist 1388 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hejsa,

Det burde være muligt, efter som den er bygget op omkring en VW Type 1 ramme som er typegodkendt men det bedste du nok kan gøre er at kontakte SBI og tal med dem omkring dette.

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Dem har jeg snakket lidt med.... de kunne ikke sige det helt vilde.... ud over at der var kommet nye regler.... det er ikke muligt at lave og få syndt en buggy i dk længer, da den skal kortes 38 cm op.....
Men de mendte at der ikke vil være noget problem bare man ikke skal korte bunden op for at lave den model.....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Du skal lige være opmærksom på, at afgiftsreglerne er ændret for kit-cars.

Nu bliver afgiften vurderet på baggrund af bilens mulige salgsværdi istedet for, som før, på baggrund af chassiets identitet.

OG DET ER NOGET RIGTIGT LORT !!

Sådan en Mania med en 250hk turbomotor kan vel representere en salgsværdi (ifølge T&S) på 150.000,-, hvilket udløser en afgift - som DU skal betale - på i omegnen af 100.000 slag.

Jeg har siddet og rodet på toldskat.dk for at finde et link til specifik info, men de har gjort hvad de kunne for at gøre de sider ubrugelige......

Mvh
Nolan

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
1. Hmm... Det plejer nu at være lovligt at korte T1 bunden 38 cm. for at bygge en buggy. Det er endda godkendt af VW. De lange buggy'er kan ikke længre laves fra nye da en uopkortet T1 ramme ikke længere er godkendt til buggybrug pga. vridningsstabilitet. Søg på www.vwnettet.dk, der er skrevet masser af indslag om nettop Mania'en.

2. Mht. prisen, så er ingen ting jo gratis og 100K for en lækkerbisken af en sportsvogn med 250Hk, vil jeg anse for at være billigt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Brisse skrev:
2. Mht. prisen, så er ingen ting jo gratis og 100K for en lækkerbisken af en sportsvogn med 250Hk, vil jeg anse for at være billigt.

Det kan du da have ret i - men holdt op imod de 10-25k det kostede førhen at få godkendt en kitcar på VW bund, så er det da en del ?

/Nolan

?Hvad helvede blev der af min avatar ?

Titel:
Ja jeg har hørt det med de ny regler...... (LORTE LAND....) men jeg havde regnet med omkring det prisleje..... 130000-160000 kr.
men det er også billig for en drømmebil.....
Web siden www.vwnettet.dk virker ikke...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Anonymous skrev:
J
men det er også billig for en drømmebil.....

Og det er jo lige det den Mania er......
Den er sindsyg lækker .... Jeg har også savlet efter den i nogen tid efterhånden.

Måske kunne man bygge den i tvivlsom kvalitet først - få den bedømt og betale afgift - og så starte forfra ?

:?

/Nolan

Titel:
Jeg arbejdede hos HE data for 5 år siden. Han havde lavet en vw kit car vder lignede en ferrari købt hos en dansk importør. Han måtte en tur på teknologisk institut fordi der ikke havde været synet en med det karosseri før da han mødte en negativ synsmand (en anden er blevet synet som en buggy da det var en flink synsmand). Det kostede lige 60000 som importøren betalte fordi han troede han så kunne lave en masse biler magen til. Men nej der stod lige i papirerne at godkendelsen kun følgte chassinummeret så det endte med at importøren gik konkurs. Iøvrigt ville de kun godkende 90 hk i en vw med skiver for. Byg en ac cobra (cobrette) på corvette chassi så har du mulighed for at få godkendt mange hk altenativt brug et streetrod chassi så skal du kun syne hver 8 år.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time